Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du vil være sikker på å slippe noe klutsjtrøbbel så kjøper du svinghjulet fra Dli som jeg linket til, og ei 765 trykkplate og original lamell. Da er du ferdig med den greia! :)

Dobbelmasse svinghjul kan være noe drit... :)

+1 på den, dobbelmasse kan vere forbruksvare vist man skal tyne dei litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke se at et enkeltmasse svinghjul kan rasle. Hva skulle det rasle i egentlig? Hadde 850CSI svinghjul, trykkplate og ufjæra 6puck lammel på S62'n min. Eneste ulyden der var piping i clutchen når man slura med den. Dobbelmasse er vel for å få mindre rykk i drivverket og jevn start ut fra parkerings plassen!? :-)

Lykke til med bygginga. Blir bøse maskiner dissa S62 E30ene som dukker opp til sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ! Eg ser fram til sommaren ja det kan garanterast :)

Blir vel kanskje orginalt svinghjul med eit oppgraderings clutchkit (lammel og trykkplate)

Raslelyd er no hvertfall meg fortalt eit kjendt problem på andre motorer når en bytter fra dobbel til enkelmasse svinghjul !

KA som rasler er eg usikker på, men fleirplata trykkplater rasler hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Går å venter på litt deler, so i mellomtida prøver eg å sette meg inn i ledningsnettet osv på motoren. fant desverre noken avklipte å skøyta ledninger som går til en av kontaktene til hjernen.

Når eg skal montere vanosene, er det då samme kva side eg monterer på ? ser ikkje noke som kan skille dei frå høgre og venstre topp..

Kan noken hjelpe meg med kva som er gjort her ?

jujwiksilwd27ky8wdm5.jpg

6zs55hhkivjjffq0ixg2.jpg

6ef950h8oz9whb2jj5f6.jpg

5lm13ltstxkuu5on2veq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ledningene som kommer ut i vanosen skal være på undersiden når den er montert.

det er forskjellige delenr på høyre og venstre. men om de faktisk er forskjellig vet jeg ikke.

er det ledningene på selve motornettet som er klippet? hvor mange pins er det i den svarte kontakten?

hvilken pin nr er klippet på det hvite stikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar karer !

Er det slik att eg slepper El-gass etter att dei ledningene er koblet slik ? Hadde vert greit for meg med kun en wire fra pedal og fått laga til en brakett på spjeldrekka :)

///MPower, hukser ikkje pin nummer no i farta. Kunne du sett på dine vanoser om du ser noke logikk i monteringa ? Håper ledningane fra vanosen er blitt so "harde" att eg ser korleis dei har lagt og då ser ka som skal kor !

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...