Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Då var helga forbi uten att det viser so mykje bilen att eg skryter av det men fekk no gjort litt, lite med bilder men..

Satt meg ned med koblingsskjemaet en finner på 300mm.de og såg igjennom nettet mitt..

Den første tanken som slo meg var att eg ønskte å stille den personen som har gått heilt bananas her opp etter en vegg å gje han ei kule.. Men etter litt glaning og tenking trur eg faktisk att eg har noke lunde kontroll.. var masse rare tjuvkoblinger og ledninger som var skjøyta med andre størrelser og farger.. jaja her er det berre å krysse fingrane :P

Det her er samme ledningen..

aripquzr2d6srdsc8wbk.jpg

Mangen ledninger skøyta fra X6004 stikket som er til elgassen, som enda slik..

znvjxybbjluhyjmyp7jn.jpg

fleire bilder på rare koblinger.. Noke seier meg att det orginale ledningsstikket fra motorledningsnett til bilens ledningsnett har vert brukt..

6terzf6t5mx43db1069z.jpg

e5ss12o4v9m0ass5en1s.jpg

jb5s503r69wu4ykflbbs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart her ja,

De 2 grønne på det ene bildet er til tenning trinn 1 og 2

den svarteGule tykke kabelen er til starter + husk at du også må ha starter fra PIN 1 på x6004

den tykke rød\hvit stripe. er fast spenning

Den blå som går over bilde er dynamo

eneste du mangler før opp start er bensinpumpa den finner du på Pin 10 på x6004 den er svart\lilla

og må via rele( er jord signal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t5xrxsbz7zsmuss8vzt2.jpg

Den skjøtingen der er jo orignal BMW ble skeptisk nå hmm

Henne går den røde kabelen henne?

1dypf2prtwoeufjc79af.jpg

Her har du trinn 1 og trinn 2 så vitt jeg kan se til tenninga, går fint å koble de sammen.

har det på min siden jeg har push bryter til starter.

Disse skal koblet i PIN 6 og 7 E30 Stikka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ledingen som skal inn på det stikket eg har ringa rundt, meiner eg gjekk opp til det orginale flettepunktet som var fletta inn en rød ledning på..

[ Bilde ]

dette er tenning, du skal også ha tenning trin 1 på PIN 7 i den stikka, ser ikke ut som du har det?

den svarte med gul stripe er starter

Og den røde er pluss

skal ikke ha noen flere fra den stikka

Hadde du ikke bodd langt oppe helvette :lol: så kunne jeg ha koblet det opp for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikkje eg som bur langt vekkistan av oss to Kim ;) Takka for hjelpa so langt !

Ser ut til att eg har fått litt roen på det her no, satt meg ned med en kald Urge og noken par sigaretter seinere var ledningene noke lunde kontroll på ... laga noken fine buketter og markert dei, so eg veit kor dei skal ..

Dei ledningane som skal til Elgassen.. laga det til slik att eg har forlenga dei so dei rekker til gasspedalen..

wtbxao8nhmors8ht3bcy.jpg

dnenbtcwdq1ri2tljzl8.jpg

Desse 8 er til det adapterstikket eg skal lage fra eit gammalt M20 motornett.. (skal egentligvere 9, men mangler faktisk ledning i stikket som skal vere oljetrykk)

dpqyv94uad161epmkop7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...