Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Takka for kjekke svar her i tråden ! !

Kan vere enig i att den ser litt høg ut på bilda, men bilen er so lav no att eg ikkje får labbane på bukken under bilen uten å måtte jekke opp bilen først, og so lav har den aldri vert før.. vansklig å få bilen til å sjå lav ut når du legger kameraet heilt på bakken slik vi gjorde :)

Mangla kun Olje og Bensinfilter no, so kan eg prøve å sjå om den starta, bensinfilteret er bestilt frå bmw og dei kunne ikkje levere før fredag fordi dei ikkje hadde slike på lager i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takka for svar, med bensin i heile håret etter att eg "feilsøkte" litt ista so får den bensin det kan eg skrive under på :P tør ikkje la den starte skikkelig med flammer ut spjelda !

Veivsensor er ny av typen kopi en får kjøpt på koed, mulig den kan kødde litt med meg, tenkte kanskje prøve den orginale sjølv om den er litt småsprekt so en ser inn på spolen..

Dei 8 ledningane en klipper for å skøyte inn på bilens ledningsnett er hvertfall i orden det har eg dobbelsjekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få kjørt en diagnose.

Du er inne på noke der Kristov - men eg drog ut ledningen til bensinpumpa og triggeren på girkassa. lot den kinne mens en mekanikker som har jobba på bmw merkeverksted la merke til att han synst kompresjonen virka lav. faktumet er nok det att eg har TIDENES ventilheng på motoren som har stått minst tre år..

Idag har eg vert på bmw og kjøpt to flasker med motorflush og skal kjøpe noke billig-olje eg kan prøve å kinne laus ventilane med.

Håpa eg får alle lause slik att eg kan fylle på att 10-60 oljen å starte beistet og fortsette med resten av bilen slik eg aller helst vi gjere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda so feil kan en ta, på veg opp på verkstedet var eg innom biltema for å kjøpe billig olje til å flushe med. Tenkte att sia eg først var der kunne eg like godt kjøpe komp verktøy for å sjekke den i samme slengen.. No har det seg slik att eg har kinna en del med temp sensor av, so har dusja en del bensin i sylindrane.

Resultatet vart 16 bar på syl 1.2.3.4 so toppen er midlertidig friskmeldt. No er eg tilbake til att tenning er 180 grader feil? Ka kan føre til det ? Er det mulig å montere svinghjul feil ? Eg har ikkje hatt det av hvertfall.. Vanosene var i eske når eg fekk dei med motoren, er det mulig å montere feil ? Eg skyvde dei berre inn og skrudde dei fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda so feil kan en ta, på veg opp på verkstedet var eg innom biltema for å kjøpe billig olje til å flushe med. Tenkte att sia eg først var der kunne eg like godt kjøpe komp verktøy for å sjekke den i samme slengen.. No har det seg slik att eg har kinna en del med temp sensor av, so har dusja en del bensin i sylindrane.

Resultatet vart 16 bar på syl 1.2.3.4 so toppen er midlertidig friskmeldt. No er eg tilbake til att tenning er 180 grader feil? Ka kan føre til det ? Er det mulig å montere svinghjul feil ? Eg har ikkje hatt det av hvertfall.. Vanosene var i eske når eg fekk dei med motoren, er det mulig å montere feil ? Eg skyvde dei berre inn og skrudde dei fast..

Tror nesten du bare må gå over alt fra begynnelsen av. Sette motoren i 0 og så se at kammene og stempel og alt står riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda so feil kan en ta, på veg opp på verkstedet var eg innom biltema for å kjøpe billig olje til å flushe med. Tenkte att sia eg først var der kunne eg like godt kjøpe komp verktøy for å sjekke den i samme slengen.. No har det seg slik att eg har kinna en del med temp sensor av, so har dusja en del bensin i sylindrane.

Resultatet vart 16 bar på syl 1.2.3.4 so toppen er midlertidig friskmeldt. No er eg tilbake til att tenning er 180 grader feil? Ka kan føre til det ? Er det mulig å montere svinghjul feil ? Eg har ikkje hatt det av hvertfall.. Vanosene var i eske når eg fekk dei med motoren, er det mulig å montere feil ? Eg skyvde dei berre inn og skrudde dei fast..

Tror nesten du bare må gå over alt fra begynnelsen av. Sette motoren i 0 og så se at kammene og stempel og alt står riktig.

Ja redd for det, har ikkje blitt tukla med i mitt eige men veit aldri ka gamle eier har gjort.. skal prøve ecu i anna M5 først tenkte eg, starter den og går fint der, utelukker eg hvertfall att den spiller meg eit puss.. når den er utelukka er det 180 grader feilmontering av svinghjul - noke eg meiner ikkje skal gå ann pga boltmønsteret.. og so kamma/register.. jaja FML ! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bare løsnet de 6 boltene på kamdrevene og skubbet i vanoser? strammet til og trodde det var god shitt?

dette må gjøres skikkelig ang timing osv, 1mm feili forhold til merker på kammene har mye og si. snakker av erfaring da eg har demontert og montert dettte noen ganger nå.

her er en grei guide, er det noe du lurer på så send pm så skal eg prøve og svare så godt eg kan.

http://www.drvanos.com/docs/e39m5.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...