Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yo! Kul motor! Men tenker bare litt høyt her nå... Er ikke bilen din godkjent med m20 turbo? Er det ikke kulere med en skikkelig grom m20 turbo da, som du faktisk kan slippe unna med ved en evt kontroll fra bt?;) Men såklart heftig med s62 i e30 :)

Skrevet

God kveld folkens !

Kjempe kjekt å sjå att andre og gleder seg over V8'n som skal få pryde motorrommet mitt snart. Det eg virkelig ser fram til, er å få fyra motoren, har ikkje kjørt S62 på over 2 år :)

Nei bilen min har kun fått klarsignal (godkjendt søknad om m20 turbo) men du har eit kjempegodt poeng Kristian, var derfor eg lenge var i tvil :)

Sjekka opp i serienummeret på kassa ista, stemmer det att 540 og m5 har samme kassa ?

Noke forskjell på følere eller noke slikt på dei ?

Noken som har tips om kor eg kan bestille clutch og trykkplate ?

No skal eg montere girkasse på motoren sleppe nedi motorpakken og vatre bilen i bukken, få vatre opp motoren og sjå kor mykje arbeid det blir å lage nye motorfester !

På gjensyn :)

Skrevet

Ja, det er samme kassa. Følere skal være likt så vidt jeg vet. Er vel strengt tatt bare ryggelysbryter i kassa.

DLI har flere svinghjul til V8 motorene, blant annet et som er laga for Sachs 765 trykkplate.

http://www.dli-teknik.se/index.php?sect ... 50〈=sv

Edit: la inn link til m60 først, riktig link nå :)

Og motorfester til V8 i e30 kan du bestille på 300mm.de, så slipper du å makke mer med den greia.

http://300mm.de/typ5/typ5.html

Skrevet

Takk for svar, planen var å kjøpe frå 300 om det ikkje gjekk seg til med egne fester :)

Vil beholde orginal svinghjulet tenkte eg ! trenger eit kit med lamell utløyserlager og trykkplate for orginal svinghjul :)

Girkassa mi har hvertfall en liten føler framme ved clutchhuset :)

Skrevet
Det er eit alternativ men 2 av 3 M5'er som eg kjenner til i førdeområdet har fått clutchhavari på orginale clutcher !

Er det dobbelmasse svinghjul på desse?

Skrevet
Det er eit alternativ men 2 av 3 M5'er som eg kjenner til i førdeområdet har fått clutchhavari på orginale clutcher !

stemmer det.. er en kjent sakt at clutchen i m5 \ 540 er for svak orginalt. kjører 540 selv, å med neste ny clutch får man litt sluring ved kjapp giring.

Skrevet

Hvis du vil være sikker på å slippe noe klutsjtrøbbel så kjøper du svinghjulet fra Dli som jeg linket til, og ei 765 trykkplate og original lamell. Da er du ferdig med den greia! :)

Dobbelmasse svinghjul kan være noe drit... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...