Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen feilmeldinger som jeg kunne tenkt meg å luket ut.. men har computeren på tysk enda så vet ikke helt hva alt betyr..

Noen som vet hva Betriebsanleitg er for noe å hvordan jeg kan få denne fjernet?

Sliter også med at Bremsbelage feilmeldingen kommer opp.. likevel om jeg har nye klosser og ny føler.. er dette en feilmelding som må resettes eller skal den forsvinne av seg selv når det er i orden?

Takker for svar! :D

Skrevet

Batterianlegg. Kan skyldes av dårlig batteri.

Om du lar meg prøvekjøre M5'en din så skal du få prøve carsoften min på bilen din ! :D

Kan også endre språk på check control for deg.

Skrevet

Betriebsanleitg er sikkert kun en del av feil melding, da det er forkortelse for "bruks veiledning"

Hold Check Control knappen på instrument cluster inne (Den i høyre side) mens du vri tennings nøkkel til første hak.

Hold knappen inne til nytt sprog kommer opp i displayet, slip og hold inne igjen for neste sprog.

Mener at alle feilmeldinger blir ståendes i DME inntil dem blir slettet, men bremse belegg går vel nærmere over Check Control, og de feil jeg har fått i Check Control har vert borte etter fiks.

Sikker på du ikke har en lille kortslutning på ledningen ned til belegg sensoren?

Skrevet

Ojj, trodde du skrev Batterie først jeg, ja Betriebsanleitg er som han sier en forkortelse for bruksveiledning, det er vanligvis at du skal sjekke bruksanvisningen for å få mer informasjon om den feilen som er før/etter.

Skrevet

Her har du litt hjelp: Engelsk meny så vet du hva det betyr vertfall

Er du lei av å dra fram tysk-ordboken hver gang det kommer fram noe krusseduller på kjørekomputeren? Da er du på rett sted :) Det er meget enkelt å endre språket til noe mer forståelig som f.eks. engelsk.

1.) Skru på tenningen.

2.) Vent til en evt. check control er ferdig.

3.) Trykk inn 1000 og 10-tastene samtidig, da vil du få opp "Test-Nr."

4.) Trykk så 10-tasten.

5.) Da skal du få opp "LAND:0 D" D=deutchland (tysk).

6.) Trykk en gang på 1-tasten så skifter det til LAND:1 GB. Det er engelsk.

7.) Trykk SET/RES tasten.

8.) Og til slutt CHECK-tasten.

Da skal kjørekomputeren din vere på engelsk. :)

Skrevet

Takker for gode veiledninger.. har endelig klart å få den på engelsk nå :lol: tror jeg skal bytte ut bremsesensoren igjen.. klarte å ødelegge den litt når jeg monterte.. plastikktull :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...