E-34 dan Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 lurte på ca bensin forbruk på en e34 520 touring med manuell kasse? vurderer å kjøpe en, men kjører mye og er avhengig av at bilen ikke bruker veldig mye
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Tja, dette kommer mye an på hvor flink du er med gasspedalen, service å gjøre vil jeg si. For egen del på min m50b20 vanos touring vil jeg tro langkjøring kan ligge på 0,95, blandet 1,0 og by 1,3. Så Ikke optimale bilen for økonomisk kjøring vil jeg si men deilig bil kjøre. Det å kjøre pent med pedalen er ikke bestandig lett da denne har jo fantastisk fin 6`er lyd enn gjerne vil høre også . Men dette er jo holdbar type da som det skjeer veldig lite med vil jeg si.
todleif Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 På langkøyring bruker min 0,8l/mil (har sedan) Bruker ca 0,9l/mil på normalfylling. Har aldri vært over 1.0l/mil
E-34 dan Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Skrevet Juni 19, 2008 litt høyt forbruk da. den bilen jeg har nå bruker ca0.5l/mil så det vil jo være nesten doblet. kjører 14 mil bare til og fra jobb så det blir jo litt. ulempen med den bilen jeg har nå er at den slites fort.
Wendel Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Bruker 520'n så my bensin altså? På langkjøring bruker selv min 3.2l 0.9-1L på mila..
E-34 dan Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Skrevet Juni 19, 2008 det er vel fordi det er litt mye bil for motoren så man må bruke den litt mer kanskje?
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 det er vel fordi det er litt mye bil for motoren så man må bruke den litt mer kanskje? Ja mulig for mye vekt iforhold til motor så den må stresses litt opp. Men kan kan gi litt faan i å høre på fokuset om 6`er etc og gå for 3-serie eller disel. Med tanke på priser sist jeg sjekket bensin priser idag på nette, lå det lengst i nord på pent opp mot 15 kr literen. Så hvor mye er er enn villig eller har råd til prioritere i kr for på død liv kjøre, det enkelete betegner som bmw? Fredrik på fora her har 4`er og tenker mye økonomi forhold til sitt km forbruk dette er en kar med mange gromme biler se tilbake på. Kansje på tide moderere noen tanker her på hverdagsbilen eller ha 2 biler? Vurderer mye fram og tilbake selv om dagen men ikke lett finne noe fornuft i morro og økonomi, he he ( fornuftige hadde vært en sitrus 2 setter 04 mod med 0,4 på mila men hvor stor glede, kansje på lomma boka til prioritere annet morro eller galskap? Men tilbake mere til spm ditt så er det sikkert mulig presse lavere forbruk og med tanke på holdbarhet kan kansje også noe som burde taes i betraktning. 520 touring er iallfall en god bil
*MrB* Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kjørte Bergen-Drammen på 0,75 ltr/mil med min gamle E34 520i M50. Gjorde ikke noe forsøk på å spare, men kjørte ikke vilmann heller. Ellers brukte den ca 1 ltr/mil på blandet kjøring.
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kjørte Bergen-Drammen på 0,75 ltr/mil med min gamle E34 520i M50. Gjorde ikke noe forsøk på å spare, men kjørte ikke vilmann heller.Ellers brukte den ca 1 ltr/mil på blandet kjøring. Intressant. Må få vite litt om teknisk stand, km og kjøre måte du da bruker. Setter du den da i fri ved nedover bakker etc.. da eller. Vet ikke helt hva du mener med ingen forsøk på spare men.. . Iallfall høres utrolig bra ut og skulle gjerne vist hvordan du fikk dette til. (touringen har egen vekt på ca 1625kg). Har ingen kjørecomputer så her der det gml måten jeg stort sett måler med. (full tank, trippe teller, full tank, lese av km påfylling og ant liter på). EDIT: På min gml 518i sedan med km 230 000 hadde jeg rundt tur modum-bergen-stavanger-kristainsand-modum ca forbruk på ca 0,65 utrolig pen kjøring med alt nytt av olje,filtre etc... .
Steffan C Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kom ca 60-65 mil på en tank med min forrige BMW (-96 E34 520i Touring) ved blandet/bykjøring, drøye 1,2- 1,3. På lang/ motorvei kjøring gikk den fint på 0,9- 1,0 . Er litt andeledes med mitt nye redskap. Ser ut som jeg kommer drøye 35 mil siden siste fylling, kun blandet/bykjøring . Menmen, fokuserer ikke så mye på det nå. Morro med "ny" bil med litt ekstra motor i forhold til det jeg hadde .
*MrB* Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kjørte Bergen-Drammen på 0,75 ltr/mil med min gamle E34 520i M50. Gjorde ikke noe forsøk på å spare, men kjørte ikke vilmann heller.Ellers brukte den ca 1 ltr/mil på blandet kjøring. Intressant. Må få vite litt om teknisk stand, km og kjøre måte du da bruker. Setter du den da i fri ved nedover bakker etc.. da eller. Vet ikke helt hva du mener med ingen forsøk på spare men.. . Iallfall høres utrolig bra ut og skulle gjerne vist hvordan du fikk dette til. (touringen har egen vekt på ca 1625kg). Har ingen kjørecomputer så her der det gml måten jeg stort sett måler med. (full tank, trippe teller, full tank, lese av km påfylling og ant liter på). EDIT: På min gml 518i sedan med km 230 000 hadde jeg rundt tur modum-bergen-stavanger-kristainsand-modum ca forbruk på ca 0,65 utrolig pen kjøring med alt nytt av olje,filtre etc... . Jeg ble faktisk veldig overrasket selv da jeg målte den. Og jeg målte ved at jeg nullstilte tripteller i Bergen med breddful tank. Og så leste jeg av på pumpen da jeg fylte igjen. Målingen er derfor så korrekt som det er mulig å få det. Turen gikk på dagtid, men det var lite trafikk og farten lå mellom 80 og 100 store deler av turen. Kjøreruten gikk over hardangervidden. Kjører ganske jevnt, men setter aldri bilen i fri. Passet på å alltid la motoren gå på turtal der den jobbet lett. Dvs rundt 3000rpm. Turen inkluderte også en og annen forbikjøring. Bilen var da gått ca 180000km, hadde komplett servicehefte, fin gange, ingen tikking og var overraskende frisk sammenlignet med andre 520'er. Det var en sedan med manuell kasse og 17" hjul. Bilde av bilen under:
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kom ca 60-65 mil på en tank med min forrige BMW (-96 E34 520i Touring) ved blandet/bykjøring, drøye 1,2- 1,3. På lang/ motorvei kjøring gikk den fint på 0,9- 1,0 .Er litt andeledes med mitt nye redskap. Ser ut som jeg kommer drøye 35 mil siden siste fylling, kun blandet/bykjøring . Menmen, fokuserer ikke så mye på det nå. Morro med "ny" bil med litt ekstra motor i forhold til det jeg hadde . Som jeg kan se da ut ifra våre kjøre stil på en 520i touring m vanos er det omtrent likt forbruk. Nå hadde vel du noe nyere motor samt lavere km også så tror det det vi har felles er reelt for de gjevneste her Steffan. Ja råå kjerre den nye der gitt Steffan. Venter som så mange andre på tråd på nye her på bimmers.
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Jeg kjørte Bergen-Drammen på 0,75 ltr/mil med min gamle E34 520i M50. Gjorde ikke noe forsøk på å spare, men kjørte ikke vilmann heller.Ellers brukte den ca 1 ltr/mil på blandet kjøring. Intressant. Må få vite litt om teknisk stand, km og kjøre måte du da bruker. Setter du den da i fri ved nedover bakker etc.. da eller. Vet ikke helt hva du mener med ingen forsøk på spare men.. . Iallfall høres utrolig bra ut og skulle gjerne vist hvordan du fikk dette til. (touringen har egen vekt på ca 1625kg). Har ingen kjørecomputer så her der det gml måten jeg stort sett måler med. (full tank, trippe teller, full tank, lese av km påfylling og ant liter på). EDIT: På min gml 518i sedan med km 230 000 hadde jeg rundt tur modum-bergen-stavanger-kristainsand-modum ca forbruk på ca 0,65 utrolig pen kjøring med alt nytt av olje,filtre etc... . Jeg ble faktisk veldig overrasket selv da jeg målte den. Og jeg målte ved at jeg nullstilte tripteller i Bergen med breddful tank. Og så leste jeg av på pumpen da jeg fylte igjen. Målingen er derfor så korrekt som det er mulig å få det. Turen gikk på dagtid, men det var lite trafikk og farten lå mellom 80 og 100 store deler av turen. Kjøreruten gikk over hardangervidden. Kjører ganske jevnt, men setter aldri bilen i fri. Passet på å alltid la motoren gå på turtal der den jobbet lett. Dvs rundt 3000rpm. Turen inkluderte også en og annen forbikjøring. Bilen var da gått ca 180000km, hadde komplett servicehefte, fin gange, ingen tikking og var overraskende frisk sammenlignet med andre 520'er. Det var en sedan med manuell kasse og 17" hjul. Bilde av bilen under: Fin bil det der gitt. Ja sjønner og si du var heldig med forbruket ditt. Som du sier litt fokus over lengre strekker kan gi bra gevinst over forbruket.
S.Hafsmo Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 tørst maskin den 2.0l'ern? min bruker 0.95 når jeg kjører finfint på langkjøring, og 1.3-1.4 i rein bykjøring. (+litt unødvendig pådrag ut av lyskryss osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå