Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger raske tips, Venstre vidusvisker stoppet midt på vinduet i dag på vei til jobb.

Høyre går fint enda men det er litt dritt da bil er venstre rattet :-)

Har ikke åpnet panseret enda men har noen tips eller hatt samme problem?

Regner fortsatt som Fa..... her i Stavanger og skal hjem.

Terje

Skrevet

Armen som sitter fast i motoren og i viskeren har løsnet... bytt denne så funker det igjen. SKjedde med meg også.

I værste fall så må du bytte motoren, da kula som sitter fast der er slitt og ikke staget.

Men du kan gå for den billige løsningen og borre hull igjennom kula til motoren og staget, for så å sette igjennom en bolt med låsemutter på.

Staget koster rundt 100,- trur jeg det var...

Skrevet
Armen som sitter fast i motoren og i viskeren har løsnet... bytt denne så funker det igjen. SKjedde med meg også.

I værste fall så må du bytte motoren, da kula som sitter fast der er slitt og ikke staget.

Men du kan gå for den billige løsningen og borre hull igjennom kula til motoren og staget, for så å sette igjennom en bolt med låsemutter på.

Staget koster rundt 100,- trur jeg det var...

Jeg tok billigversjonen på Carinaen og borret hull gjennom som beskrevet over.

Funker fortsatt fint etter et flere år! :D

Men sef. best å gjøre det skikkelig!

Skrevet

Det blir garasjen i kveld :x

Får håpe på ett enkelt stag til 100 kr, høres ut til og være for godt til og være mulig men en kan jo håpe.

Noen som vet om dette betyr mye demontering?

Terje

Skrevet

Heisann :!:

Har hatt samme opplevelse selv. Staget fra motor til visker er konstruert slik at det klemmes bare fast til viskeren fra undersiden. På min bil var dette byttet (nytt), men det fantes ikke "spenn" i staget. Det ble derfor bare hengende under viskeren og datt av under bruk etterhvert. (Kulefestet er litt slitt) Ved å bende opp staget slik at det blir ett naturlig trykk opp mot viskeren, har min fungert utmerket etterpå.

Det er litt demontering. Ut med pollenfilter på begge sider og vekk med plastdekslet som går langs hele frontruten. Grei jobb :-)

Lykke til !

Skrevet

Fant synderen ja

39yd8l2dcdcehp09dndz.jpg

vcy6lfcjcuukhlzc7yce.jpg

Utslitt foring i arm, lurer på om kule og bør skiftes ser litt slitt ut da det var gått tørt.

håper den leveres som reservedel da???

Takker for tips :D

• 2 years later...
Skrevet

Gammel tråd,men akkurat det samme skjedde meg på vei til jobb idag.

Gjorde det samme som over,borret hull og satte i en skrue.

Da virket begge viskerene fint,men de går ikke helt ned til rutekanten når de skal stoppe. Når jeg starter viskerene igjen går de først ned til den egentlige utgangsposisjonen og så opp og over ruta.

Kan motoren ha hoppet over ett hakk?

Litt rart,ser ikke ut til at de gikk for langt over på ruta.

Skrevet

Sånn ble mine også etter at dumme meg forlot bilen med viskere i intervall modus en kald vinter natt.

De satt liksom jævlig fast neste morgen, og intervallmodus ville jo ha dem igang.

Har ikke kikket på det, men glemmer ikke å slå av pussere før bilen stoppes heretter.

Skrevet

Jeg slo jo av tenninga med viskerene midt på ruta for å få festet det staget igjen.

Når jeg setter de på full fart går de som vanlig,men stopper litt oppe på ruta.

Parkerte bilen for kvelden istad,da slo jeg av tenninga med viskeren i riktig posisjon.

Så får jeg se åssen det går imorgen :)

Skrevet

Vil det hjelpe å koble fra batteriet eller dra ut sikringen til viskerene tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...