winchester Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Looking good, men du skulle tectylert opp igjen hjulbuene dine og undersiden av bilen om du ikke allerede har planlagt det : ) Da ser det NYTT ut! Nei, da ser det TECTYLERT ut... som er synonymt med forjævlig! Mye kulere med ny lakk og rene understellsdeler.. Okei, så du mener at man skal ha lakk i hjulbuene og ikke tectyl? Lykke til med rusten! Om man rustsveiser hele karosseriet, sandblåser og pulverlakkerer understellet, nye foringer, nye rør/slanger rundtom etc. og grunner og tectylerer undersiden av bilen før man monterer dette så vil det være synonymt med forjævlig? Mulig jeg tar feil, men vil si du har feil syn på dette - med mindre du mener tectylering OVER rusten som allerede har oppstått. End of discussion fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Idag har jeg flyttet motoren til der hvor bilen står nå snuser de på hverandre og grenrør ligger klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Har du kjøpt deg E12?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 neinei.. den var lånt for anledningen eneste bil med hengerfeste på i nerheten. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 hehe ok.. den så fin ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Looking good, men du skulle tectylert opp igjen hjulbuene dine og undersiden av bilen om du ikke allerede har planlagt det : ) Da ser det NYTT ut! Nei, da ser det TECTYLERT ut... som er synonymt med forjævlig! Mye kulere med ny lakk og rene understellsdeler.. Okei, så du mener at man skal ha lakk i hjulbuene og ikke tectyl? Lykke til med rusten! Om man rustsveiser hele karosseriet, sandblåser og pulverlakkerer understellet, nye foringer, nye rør/slanger rundtom etc. og grunner og tectylerer undersiden av bilen før man monterer dette så vil det være synonymt med forjævlig? Mulig jeg tar feil, men vil si du har feil syn på dette - med mindre du mener tectylering OVER rusten som allerede har oppstått. End of discussion fra min side. Hmm...nei, dette med grunning + tectyl forstår jeg bare ikke! Om du gjør som du sier, men grunner, kitter og sprøyter bodyshuts for så og lakkere i bilens farge utenpå så blir det jo 1000x finere resultat og minst like holdbart.. Grunning med tectyl utenpå er mine øyne en sikker rustfelle.. Men, om man lakkerer og pusser opp understellet for så og dynke det inn i tectyl så holder det seg gjerne best, men det ser faen ikke ut.. Back to topic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Bruker en to-komponents grunning båtindustrien bruker på båter, tykk som bare det og holdbar til tusen. Så sprøyter jeg på bodyshuts utenpå der, beklager om jeg brukte feil navn (tectyl). Pulverlakkering på understellet holder i lange baner, med mindre du kjører på noe som slår vekk lakken - pulverlakkering er veldig slitesterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 hehe. jeg skal IKKE lakere bilen under så det er sagt! så nøye skal jeg ikke være.. litt bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Bruker en to-komponents grunning båtindustrien bruker på båter, tykk som bare det og holdbar til tusen. Så sprøyter jeg på bodyshuts utenpå der, beklager om jeg brukte feil navn (tectyl). Pulverlakkering på understellet holder i lange baner, med mindre du kjører på noe som slår vekk lakken - pulverlakkering er veldig slitesterkt. hehe...tror vi er enige. Du brukte ikke feil navn tror jeg.. Eller det jeg (og flertallet) regner som tectyl er det brunsorte klisset. Bodyshuts er vel en slags steinsprutbeskyttelse(myk) som man lakkere utenpå, slik som f.eks er orginalt på E36 kanaler som er lakkert helt ned.. Pulverlakk er gode greier Edit: Topic: Det er jo MEGET strøkent ut det arbeidet du gjør nå da Blir gøy å se ferdig motorrom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 hehe håper det virker nå da hvertfall.. bilen kommer på hjula i morgen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Åssen var skjermbue listene å få av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 bak er de bare å "rive" av med litt forsiktighet! foran er de skrudd med 8mm muttre fra innsiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Bruker en to-komponents grunning båtindustrien bruker på båter, tykk som bare det og holdbar til tusen. Så sprøyter jeg på bodyshuts utenpå der, beklager om jeg brukte feil navn (tectyl). Pulverlakkering på understellet holder i lange baner, med mindre du kjører på noe som slår vekk lakken - pulverlakkering er veldig slitesterkt. hehe...tror vi er enige. Du brukte ikke feil navn tror jeg.. Eller det jeg (og flertallet) regner som tectyl er det brunsorte klisset. Bodyshuts er vel en slags steinsprutbeskyttelse(myk) som man lakkere utenpå, slik som f.eks er orginalt på E36 kanaler som er lakkert helt ned.. Pulverlakk er gode greier Edit: Topic: Det er jo MEGET strøkent ut det arbeidet du gjør nå da Blir gøy å se ferdig motorrom.. Bodyshutsen jeg bruker er ikke helt myk, men ikke helt hard heller. Fungerer hvertfall utmerket Ja, strøkent arbeid du gjør nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2010 da står bilen på sine egne hjul desverre med gamle casterstag og litt men bilen måtte ut pga må fikse en annen bil som pappa skal bruke til vestlandet i helga.. så den må stå ute i natt og inn igjen i morra kommer snart non bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Dette så skikkelig gromt ut Morten. Hvorfor ikke lakke bilen under når du først er igang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå