Gå til innhold

Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81

Anbefalte innlegg

Skrevet
Latterlig lav? 8,0 er da akurat passelig til turbo det da.

Tror det vil fungere fint jeg også.. er jo trossalt en 3,4l som får f.eks en portet 3,8 topp så jeg vil tro det ville blitt en "villig" motor:P

Blir ikke akkurat noen flaskehals iverfall:)

Går kanskje å plane Toppen max for å øke compen litt?

Oljeretur er jo bare å borre inn i blokka..

Hvem som helst klarer jo å borre oljeretur ifra turbo så jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig:P

Skrevet

Tror det vil fungere fint jeg også.. er jo trossalt en 3,4l som får f.eks en portet 3,8 topp så jeg vil tro det ville blitt en "villig" motor:P

Hvem som helst klarer jo å borre oljeretur ifra turbo så jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig:P

fordi oljereturen er øverst i blokka og har en flens som stikker ned ifra toppen som skrus fast med 2 skruer.. så bare å begynne å borre ;)

og jo 8 i komp er for lite. får en sinnsykt mere responsiv motor med 9,5 eller mer..

Skrevet

bygger man turbo motor for bensin bør man ha 8-8,5 i komp. jeg hadde 8,2 i min s38. og får det i den jeg bygger nå og. og den hadde meget bra respons selv uten ladetrykk.

Skrevet
er ikke det jeg sier att den blir så dau men den blir mere responsiv og tidligere trykk med mer komp trykk

For det første, kor tidlig eg får ladetrykk har jo på utførelsen av grenrør og størrelse (spec) på turbo og gjer, for det andre forstår eg ikkje kvifor du i det heiletatt gidder å argumentere mot Jørgen som har kjørt s38 turbo LENGE ! blir vel 5. sesongen no ?

Skrevet

så folk kan ikke ha forskjellig meninger? er vell derfor det er ett diskusjonsforum..

så hva han liker og hva jeg liker er vell våres egne erfaringer ?

Skrevet

Hva som er ideel kompresjon avhenger jo veldig mye om hvor mye ladetrykk man vil ha.

Det er jo ingen fordel å ha lav komp og lite ladetrykk.

Lavt trykk og høy komp eller mye trykk og lav komp. Begge har sine fordeler og ulemper.

Skrevet

fordi oljereturen er øverst i blokka og har en flens som stikker ned ifra toppen som skrus fast med 2 skruer.. så bare å begynne å borre ;)

og jo 8 i komp er for lite. får en sinnsykt mere responsiv motor med 9,5 eller mer..

Hmm..'

Skal se om det finnes en løsning på det.. omså kam man jo legge returen i en slange til nerkanten av blokka.

Skrevet
så folk kan ikke ha forskjellig meninger? er vell derfor det er ett diskusjonsforum..

Da er spm, og dette er eit spm ikkje kritikk...

Kem har blåst flest motorer av deg og Jørgen? Kva er best i lengda? Eg er jo sugen på litt komp siden eg skal kjøre drift og trenger respons tidleg og heile registeret :P

Skrevet

Da er spm, og dette er eit spm ikkje kritikk...

Kem har blåst flest motorer av deg og Jørgen? Kva er best i lengda? Eg er jo sugen på litt komp siden eg skal kjøre drift og trenger respons tidleg og heile registeret :P

jeg har helt sikkert rasa flere motorer enn han. men det kan ikke je guttale meg om. men er vell det man lærer av? ;) nå har jeg aldri kosta på en motor svinmlende summer for trimming.. så er vell derfor

Skrevet

Men er ikkje det riiimeleg vanskleg og få nokke holdbart med høg komp og turbo mating?

Skrevet
Men er ikkje det riiimeleg vanskleg og få nokke holdbart med høg komp og turbo mating?

det kommer ann på hvor mye man lader det. og hvor godt mappa det er. ;)

ogsåklart hvordan innmat man har

Skrevet

det kommer ann på hvor mye man lader det. og hvor godt mappa det er. ;)

ogsåklart hvordan innmat man har

Her blir det no iallefall 1.5 bar, mappinga skjer vel hoss Polly tenker eg :)

Skrevet

jeg kjørte 1,5 bar på min m30b34 med 10.8 i komp.. men det var hele motoren 100% orginal. og det gikk grisefært! men dog røyk toppakninga pga ladetrykket. etter det blei alle turbodela stjålet så har ikke prøvd noe spes mer :P

på 1-1.1 bar kjørte jeg 30 000 km på helt std m30b34 motor. og hadde det gøy hele tiden..

bare mapping er gjort nøye så tåler tign mye mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...