Frode_E30 Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 hvordan jeg mapper på full gass? man har da en brems? også sitter jeg på og titter. krom.! UFF! Det går dårlig når man har 400hk+ Blir det turbo i vinter?
Azeton Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 på lavt turtall 1000-3000 så har jeg brukt 2gir og bremset mens jeg ha gitt gass for og fått juster det området.. Trenger ikke gjøre det vanskligere enn det er. Jeg bruker Alpha-N metoden, bruker TPS-sensor og ikke map sensor som bestemmer bensinmengde..
Morty999 Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 haha , alt går når man har 200hk
turbo4x4 Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Pen bil! Hvordan går det med motorbyggingen?
Morty999 Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 motorbyggingen begynner snart, bare få inn litt kr igjen, veiv, råder og stempler er ferdgi ballansert nå da, så skal kjøpe inn lagre, ringer osv så blir det gjort noe.
Dralle Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Likte den bedre med chrom lister +1:D +1 ... men det har du vel fått med deg
Morty999 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 å nei det visste jeg nok ikke,
Morty999 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 jeg har inovate LC1 med digitalt display,nei bruke rikke logg funksjon. har heller ikke rørt den air/fuel correction mappen, da jeg ikke bruker lambdaen ved vanlig kjøring ennå Air fuel correction mappet er dosert feil fra leverandør har jeg hørt, det var det værtfall på mitt e6x. Når innsugslufta blir varm gir den ifølge det originale mappet mindre bensin, mens den egentlig skal ha mer bensin. Dette burde du sjekke! Er det ikke tungvint å mappe uten logging? har sjekket dette nå under Fuel correction og åpnet "air temp" og denne er på 0% helt til man får 80 garder innsugs temp, da gir den faktisk mindre bensin som du sier, skal den være omvendt? og når den er 40 minus får den myyye mer bensin
Frode_E30 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 jeg har inovate LC1 med digitalt display,nei bruke rikke logg funksjon. har heller ikke rørt den air/fuel correction mappen, da jeg ikke bruker lambdaen ved vanlig kjøring ennå Air fuel correction mappet er dosert feil fra leverandør har jeg hørt, det var det værtfall på mitt e6x. Når innsugslufta blir varm gir den ifølge det originale mappet mindre bensin, mens den egentlig skal ha mer bensin. Dette burde du sjekke! Er det ikke tungvint å mappe uten logging? har sjekket dette nå under Fuel correction og åpnet "air temp" og denne er på 0% helt til man får 80 garder innsugs temp, da gir den faktisk mindre bensin som du sier, skal den være omvendt? og når den er 40 minus får den myyye mer bensin Kan du legge ut bilde av air/fuel mapen? Når innsugslufta blir varm så skal den egentlig legge på litt ekstra bensin ja. Da er det nok feil på ditt sprut også. Da jeg kjørte slik det var originalt så leanet den helt ut på 17-18A/F når det var varmt ute og jeg presset den litt.. Det var mest etter jeg hadde kjørt hardt og sto i ro slik at varmen samlet seg under panseret.
JAL_535i Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 er det ikke normalt med mindre bensin ved høyere innsugstemp da? fysikken sier jo enkelt at høyere lufttemperatur = mindre luftmolekyler. er jo derfor turbobiler har intercooler, kaldere luft = mer luftmolekyler.
Frode_E30 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 er det ikke normalt med mindre bensin ved høyere innsugstemp da? fysikken sier jo enkelt at høyere lufttemperatur = mindre luftmolekyler. er jo derfor turbobiler har intercooler, kaldere luft = mer luftmolekyler. Det er det de fleste tror, men jeg har testet dette og det stemmer ikke.
Frode_E30 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Du må sikkert justere litt på den ja, det er bare å prøve seg fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå