Gå til innhold

Ole`s e30 Turbo | Nye deler på vei fra Kimmit :) Turbo i hus

Anbefalte innlegg

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Den er god vettu ;) Funker bra her enda iallefall, men ha bra fall på slangen eller så får du olje ut fronten på turbo ;)

Fallet blir så å si rett ned (innimellom grenrøret). Fikk kjøpt den "nippelen" hos Tess da de på biltema ikke gikk overens med hverandre. Prisen var helt ok, men på boret derimot... 491kr! Heldig jeg hadde 60% rabatt og kom ut av situasjonen litt bedre enn forventa :D

Hvor tar du olje til turboen "FRA" forresten?

greit å vite, ellers trenger jeg jo ikke retur:P

Skrevet

olje til turboen tar du fra der trykkbrytern sitter originalt. fikse deg et kryss med tilførsel og trykkbryter på, eventuelt et kryss om du vil ha oljetemp og trykk.

Skrevet
Jeg har sansen for bilen din. Mye lader du da?

Lader ikkje meir enn 0.7 på max :) Original innmat vettu ;)

Skrevet
Den er god vettu ;) Funker bra her enda iallefall, men ha bra fall på slangen eller så får du olje ut fronten på turbo ;)

Fallet blir så å si rett ned (innimellom grenrøret). Fikk kjøpt den "nippelen" hos Tess da de på biltema ikke gikk overens med hverandre. Prisen var helt ok, men på boret derimot... 491kr! Heldig jeg hadde 60% rabatt og kom ut av situasjonen litt bedre enn forventa :D

Hvor tar du olje til turboen "FRA" forresten?

greit å vite, ellers trenger jeg jo ikke retur:P

325ti har tydlegvis brukt samme idè en som eg har brukt ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Film med min første E30...Dette er en m20 b20 4 dørs heilt original på vinter føre! Dårleg kvalitet siden det begynne å bli ei stund siden...

Skrevet
skal si meg mektig imponert over at den orginale innmaten holder enda med den herjinga di :)

Du er ikkje den eineste ;)

Skrevet
hehe... hadde vært kjipt å smelt i bilene som stod parkert :-P hehe...

Tja, dette er god gammal galskap. Var på dei tider man ikkje tenkte over sånt, skulle berre vere tøff, men er fortsatt stolt eiger av høgeste hastighet i den svingen sidelengs på snøføre. :)

Oppsett var piggfrie bak og pigg framme ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Her om dagen var eg ferdig med litt små dill dall i motor rommet mitt, skulle ut å test kjøre. Kjørte motor god og varm før eg ga pådrag, tydlegvis hadde eg fått tetta nokke falskluft...For lada plutsli 0.9-1 bar, var kjapp med å skru ned men SATAN kor da gjekk, hjulspinn på 3 gir med 14" heilårsdekk kunn med gasspådrag....(våt asfalt)

Dette ga meirsmak, må nokk til med litt utlegg på denne motorn etterkvart...

Skrevet
Her om dagen var eg ferdig med litt små dill dall i motor rommet mitt, skulle ut å test kjøre. Kjørte motor god og varm før eg ga pådrag, tydlegvis hadde eg fått tetta nokke falskluft...For lada plutsli 0.9-1 bar, var kjapp med å skru ned men SATAN kor da gjekk, hjulspinn på 3 gir med 14" heilårsdekk kunn med gasspådrag....(våt asfalt)

blir ikkje lenge før du kommer med motoren til meg da:-)det skjer noe med folk da dem får oppleve 1 bar ladetrykk på en bmw...da er ballen igang og pengane får store vinger:-)

Skrevet

blir ikkje lenge før du kommer med motoren til meg da:-)det skjer noe med folk da dem får oppleve 1 bar ladetrykk på en bmw...da er ballen igang og pengane får store vinger:-)

Altso, det er det sjukeste...Hadde aldri venta att det skulle gå så bra, blei nesten litt skremt i begynnelsen ;)

Skal ikkje sjå bort ifra att motoren plutsli ligge på trappa di nei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...