Gå til innhold

Ole`s e30 Turbo | Nye deler på vei fra Kimmit :) Turbo i hus

Anbefalte innlegg

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

No får eg tilsendt nytt grenrør i svart stål med uttak for ekstern wg!! :)

Kjempe fornøgd ;)

Her er eit bilde av det :)

gudl8vikjsmoisdllwdz.jpg

Skrevet

Har en mistanke om att eg må kappe litt i panser med dette grenrøret ;)

Dette bildet fekk eg av nåverende eiger, prøve montering av litt stor turbo...

1dbd73czw2p6xjvb53do.jpg

Skrevet
Er det en svenske som selger ? meiner eg har sett det på ppf før :) ekstern wg er tøft, du kjører eksos i det fri då eller ?

Det er en nordmann, veit ikkje kor det er kjøpt ;)

litt usikker kva eg gjer enda, vurdere å slenge den ut bakover...

Skrevet

Vil tru du blir fort lei av å ha wg ut i det fri,spesielt viss du har tenkt å bruke bilen på veg i tillegg til banekøyring.

Utifra vinkelen på bildet ser det ut som at grenrøret ditt bygger turboen veldig høgt ja,men kansje bildet lyge litt...forhåpentligvis ;)

Skrevet
Vil tru du blir fort lei av å ha wg ut i det fri,spesielt viss du har tenkt å bruke bilen på veg i tillegg til banekøyring.

Utifra vinkelen på bildet ser det ut som at grenrøret ditt bygger turboen veldig høgt ja,men kansje bildet lyge litt...forhåpentligvis ;)

Du virker som du kan litt om dette, korfor vil ikkje eg ha den i fri om eg skal kjøre på vei?

Spm nr2: Om eg integrere den ned i eksosen, er det dumt?

Skrevet

Du virker som du kan litt om dette, korfor vil ikkje eg ha den i fri om eg skal kjøre på vei?

Spm nr2: Om eg integrere den ned i eksosen, er det dumt?

Tenkte berre på lyden egentlig,kan være morsomt ei stund men trur en kan gå fort lei. I tillegg kan den jo tiltrekke seg uønska oppmerksomhet(les:Politi/Statens Vegvesen)

De fleste integrerer den et stykke bak på downpipe,bør være minst rundt 40-50cm bak turbinen for å redusere/eliminere turbulens.

Monter wg-røret på skrå mest muligt paralellt innpå downpipe om du skjønner,for å hindre turbulens og for å få eksostrykket både fra wg og downpipe til å dra hverandre bakover ved aktivering av wg. Bedre fløde,mindre turbulens og uønska baktrykk.

Så nei,det er ikke dumt ;)

Edit: skriveleif

Skrevet
kjør wg inn igjenn i eksos, kjør bra med trykk og uten dump så har du morsom lyd :wink:

Eg trur eg skal kjøre en rimeleg stram dump, har vert stor diskusjon om kor bra det er å kjøre uten dump...eg gidde ikkje smelle turbo pga lyd ;)

Skrevet

Går det rør fra begge gatene til WG? så ut som det gikk bare fra ene gata i twin entry'n der.

Men regner med at de to røra som går bak der kommer fra hver sin gate.

Hvilken turbo skal du kjøre me?

Skrevet
Går det rør fra begge gatene til WG? så ut som det gikk bare fra ene gata i twin entry'n der.

Men regner med at de to røra som går bak der kommer fra hver sin gate.

Hvilken turbo skal du kjøre me?

Eg har ikkje fått grenrøret enda så er ikkje heilt sikker på korleis det ser ut enda, veit ikkje kva merke turboen er, trur det er kina turbo...

Kimmit som har bestilt for meg, 64a/r eksos og 82 turbin trur eg det var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...