Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener det er rundt 300kr. Ja du får de der og da når du drar på biltilsynet og bestiller de. husk skiltnr eller chassisnr.

Skrevet

Det holder med registeringsnummeret. Da finner de igjen bilen i datasystemet.

Selv om en bil er avskiltet, så er den fortsatt registrert hos Statens Vegvesen. Avregistrert blir bilen først ved vraking.

Og så må du presentere et troverdig behov for prøveskilter. F.eks. flytting til verksted eller lignende. Det du sier her vil bli påført dokumentet du får. Blir du stoppet på annen kjøring enn oppgitt på dokumentet, så risikerer du bot og verre saker hvis du blir stoppet.

Skrevet
Okay :)

Da er det bare å dra til biltilsynet og få lånt seg prøveskilt da?

Ja, det er enkelt og greit. Man får veldig mange dager hvis man trenger. Det holder å si at du skal prøvekjøre bilen.

Skrevet

Skulle nesten ikke tro det var noen grense på hvor mye prøveksilt du kan få kjøpe til samme bil. Har en kammerat som kjører på prøveskilt hver helt og av og til enda oftere. Men kan hende noen er mer strenge enn andre.

Og tror ikke det har noe å si hvem bilen er registrert på.

Skrevet

hehe... Sant det der;)

Leide meg prøve skilt for en uke for 14 dager siden...

Men det er som vetu03 sier.. Det kommer ann på hvor du er for og få prøve skiltene.. Jeg var i trondheim for og få taki,men dem ville ikke gi meg det,så var jeg i molde,der fikk jeg det;D

Men 255 per døgn;)

Skrevet
hehe... Sant det der;)

Leide meg prøve skilt for en uke for 14 dager siden...

Men det er som vetu03 sier.. Det kommer ann på hvor du er for og få prøve skiltene.. Jeg var i trondheim for og få taki,men dem ville ikke gi meg det,så var jeg i molde,der fikk jeg det;D

Men 255 per døgn;)

Så det koster mer per døgn når du skal ha prøveskilter en uke?

Jeg fikk prøveskilter i dag for flytting av delebilen. Det kostet 225kr for 1 døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...