bjaa Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 Hei! Har akkurat handlet meg en 318i Sedan 1992 modell. Fikk denne billig, og var en meget irriterende feil på denne. Vinduene forran er elektriske, og de virker ikke i det hele tatt, motorene starter ikke når jeg trykker på bryterene.. Bilen har Ikke takluke om det har noe og si, og det er sentrallås. Snakket litt med tidligere eier og han fortalte at feilen skjedde da sentrallåsen sluttet å virke, og da måtte han koble ut noe til den, og da ville heller ikke vinduene heller virke. Lest noe om at rele til vinduene MÅ ha strøm fra sentrallås, kan det stemme? Kan feilen være så enkelt at siden sentrallåsen er "koblet" ut eller hva de har gjort så vil ikke vinduene virke? For meg er det ikke så viktig med sentrallåsen, er viktigere med vinduene.. De hadde vistnok prøvd å bytte en "boks" under eller bak dashen på høyre side ved beina til passasjersiden, og byttet ut denne med en annen E36 uten hell. Deretter hadde de lagt opp nye ledninger, men det hjalp heller ikke.. Men noen som kan hjelpe meg, har noen som helst boks på høyresiden av bilen ved dash noe som helst med sentralås , eller el. vinduer? Samt, komfortrele, har jeg det? Hva kan jeg gjøre for å prøve å få liv i vinduene igjen? Som sagt, er ikke så viktig med sentralåsen.. Mvh Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Bump Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 koble pinnen på komfort releet som går til sentrallåsen rett på jord Da skal det slå inn og vinduene skal virke. Er den minste flatskoen på releet som går til sentrallåsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Aha! Hvor finner jeg komfortrelet? Og er det merket på noe slag så jeg ikke blander med noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikrb Skrevet Juni 29, 2008 Share Skrevet Juni 29, 2008 Hmm hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2008 Hehe forrige innlegg var fra meg.. Uansett, finner ikke ut hvilken av relene under dashen som er komfortreleet.. Noen som vet? Leste meg til at det var et rele som var blått, men er hvertfall 3 blå releer der Samt finni ut at det er nummer 9 på komfortreleet som går til sentralåsen.. Så denne må jordes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2008 Ikke meninga å bumpe for mye.. Men enste spørsmål er, hvilken av releene under rattet er det som er riktig rele som jeg ser etter? Ikke lett å finne ut av.. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Sjekket alle sikringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2008 Sikringene har jeg sjekket, og skal ikke være noe galt med mindre jeg har oversett noe.. Men det beste hadde vært å finne ut hvor jeg fant komfortreleet, så jeg kan prøve å få koblet det utennom sentral låsen. Men finner det ikke, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Jeg tviler på at vinduene må ha styrestrøm fra sentrallåsen.. Hvorfor skulle den ha det liksom..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2008 Har lest det hvertfall opp til flere ganger her inne, pga. noe med at du skal kunne ta vinduene opp etter du har tatt ut nøkkelen, men ikke når du låst bilen eller noe, er derfor det er "komfortrele", hvertfall noe jeg har lest en del ganger her inne.. Men finner ikke ut hvilken av mine som er komfortrele fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320icoupe Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Hei. har samme problem med min bil, fant du ut av hva det var?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Har nettopp fixet samme feilen på min, og denne linken gjorden susen ang vinduene: http://www.blackrosetech.com/gessel/2010/01/16/bmw-325-e36-comfort-relay-fix og denne hjalp til med å feilsøke/reparere defekt sentrallås: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=48129&start=0 Er en god plass å begynne hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå