Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle sette sammen bakstillingen idag, og begynte med å putte drivakselen inn i navet. Jeg fikk selvsagt den gode ideen å slå den inn. Det resulterte i en oljelekasje fra knuten på enden.

Her er bilde som viser hullet. Hva må jeg kjøpe for å komme meg ut av denne knipa? Må hele akselen byttes?

37cd9f3e.jpg

e45e316d.jpg

Og mens jeg prøvde å få akselen inn i navet, løsnet plutselig hele akslingen fra diffen.

aea803e1.jpg

Er dette normalt?

Er det bare å sette den i igjen, eller er det noe ødelagt i diffen?

Skrevet

hehe.. er ikke olje inni drivknuten.. der er det bare greas.

men siden den er så rennende, så er det sikker på tide å bytte greasen i den.

å med tanke på at heile knuten kåm ut av diff`en. så e d o normalt..

trykk knuten inn i diffen igjen å tett "lekkasjen" med sica så er du "good to go"

Om du ikke vil bytte drivakselmansjetten for å være sikker da.

Skrevet

Det var en lettelse å høre at det er normalt at de kan dras ut. :)

Jeg får nok tette hullet med epoxy eller noe sånt for å hindre at det kommer vann inni, og se hvor lenge det holder.

Har bare en liten måned på meg å få sammen bilen på nå.

Skrevet
Det var en lettelse å høre at det er normalt at de kan dras ut. :)

Jeg får nok tette hullet med epoxy eller noe sånt for å hindre at det kommer vann inni, og se hvor lenge det holder.

Har bare en liten måned på meg å få sammen bilen på nå.

Gjør skikkelig rent og bruk flytende metall. Funker på det meste!

Skrevet

her har du den metoden eg pleie å bruke, eg har skifta MANGE driv akslinger.

Vist eg ikkje får akslinga ut: Da tar eg berre en forlenger i eit pipesett å sette den intill drivakslingen igjennom navet, berre å slå den ut.

For å få den i igjen om dette er vanskleg: Smør inn spora med grease eller olje :) glir rett på plass.

OBS: Ikkje få grease eller olje på gjengene til mutteren, da kan mutteren løsne igjen slik det gjorde med min. Da blir det masse rare lyder ;)

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer oppgitt over akslene. Nå har jeg vært en tur nedi hvert hakk på akselen med pussepapir, og likevel passer den ikke.

Jeg prøvde med en annen aksling jeg hadde liggende, full av rust og uten smørning. Den sklei rett inn på første forsøk.

Synes det er rart at ingen av akslingene passer lenger. De gikk lett ut da jeg demonterte.

Skrevet

Hmm, noe høres ut som det er blitt skeivt / utvidet seg. Gå over akselene med skyvelære / mikrometer. skevhet har jeg lite tips til og få sett.

Høres helt vilt ut, men kan ikke skjønne annet akkurat nå.

Skrevet

Jeg fant ut av det. Inngangen på sporene var litt vridd, så den låste seg mer og mer dess mer jeg stakk den inn.

Filte over sporene, så glei de rett inn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...