Gå til innhold

Eu kotroll - sota ruter fremme


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Skal på eu kotroll med bilen snart og lurer derfor på om det ikkje er noe måte og få bilen igjennom eu kotrollen med sotede sideruter framme.?

De er ikkje heilt svarte men ganske mørke. alle rutene er proffsota hos hurtigruta carglass så vil helst ikkje ødelegge det :( veit der er lov på de bak.

noen som har fått det igjennom? kan jo sende den på eu med rutene nede og releet ute for de kan ikkje gi feil på noe som ikkje er der.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke henge seg opp i det, men vil de så kan de nok.

Du kan jo prøve, og får du feil på det kan du få tak i 2 nye ruter på et bilopphoggeri og bruke de på en evt. etterkontroll. Skal ikke være vanskelig å skifte siderutene framme, men er nok litt pillearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare godsnakke med de :) sende den inn til en eg kjenner da går det no.

Tviler på det er lov og sote de. siderutene skal jo kunne knuses . vheltisst du havner under vann med sotede ruter heilt rundt tror eg du har ett problem :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare godsnakke med de :) sende den inn til en eg kjenner da går det no.

Tviler på det er lov og sote de. siderutene skal jo kunne knuses . vheltisst du havner under vann med sotede ruter heilt rundt tror eg du har ett problem :P hehe

Det er nok ikke det de ser på, det er sikten føreren har for å skaffe seg oversikt de er ute etter.

Men ja, som du sier så vil ruter som er sotet med film ikke alltid gå helt i knas da filmen vil holde alle småbitene sammen så det blir som et "glassteppe" nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bestiller time for EU-kontroll, så kan du spørre kontrolløren om han kanskje "ikke legger merke til sotinga". Så slipper du å kaste bort penger på en kontroll som du ikke kommer igjennom.

Selv skjønner jeg ikke poenget med å sote rutene. Sitter du og peller deg i nesa eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du levere bilen selv eller? å være der under kontrollen, så kan vinduene være nede, det gjorde jeg med første bilen min, å den viste jeg midt på vintern, å når jeg var ferdig med eu kontrollen og hadde fått lappen. så spurte han om jeg hadde sota ruter, å da sa jeg ja. å da bare Lo han.. så de tar det ikke veldig alvorlig overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godkjente min bil med sideruter foran med 35% lysgjennomstrømning.. De sa ingenting, selv om dette ikke er lov hos biltilsynet.

Jeg ville iallefall ikke kommentert rutene selv, da er du jo iallefall fucked :twisted:

Du kan jo ta ned rutene og ut med sikringen el noe, "oj de virket visst ikke lengre"

Har også lest i kjørtetøyforskriftene, og har ikke funnet noen klare svar på at det ikke skal gå igjennom eukontroll med film på siderutene foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bestiller time for EU-kontroll, så kan du spørre kontrolløren om han kanskje "ikke legger merke til sotinga". Så slipper du å kaste bort penger på en kontroll som du ikke kommer igjennom.

Selv skjønner jeg ikke poenget med å sote rutene. Sitter du og peller deg i nesa eller noe?

er jo derfor alle soter rutene, så de slipper å sjenere andre bilister med nesepillinga si 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset har alle biler sota ruter ;) ingen problem overhode :) men som det er sagt lengere opp her, det kommer ann på kontroløren :)

skjønner ikke hvorfor det ikke er lov jeg, for vist du kræsjer, får en bil i sia di så vil du jo ikke fylle deg selv med glassbrøt vist rutene er sota for ekesempel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare godsnakke med de :) sende den inn til en eg kjenner da går det no.

Tviler på det er lov og sote de. siderutene skal jo kunne knuses . vheltisst du havner under vann med sotede ruter heilt rundt tror eg du har ett problem :P hehe

Med sotfilm på innsiden er det ikke noe problem og knuse ruta fra innsiden, fordi filmen kommer i "innersvningen". Men prøver man og knuse ruta fra utsiden, vil filmen hanvne i "yttersvingen" og den hidrer dermed ruta i å "kolapse". Havner du under vann klarer du uansett ikke å knuse ruta før du utligner trykket på innsiden, ved å fylle bilen med vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...