Gå til innhold

Bilen kokte, vifte gikk ikke


Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det var din E46 du kjørte med så har både M52 og M54 viskosekobling på vifta, ikke elektrisk. Det er en kjent sak at denne svikter.

Da bør du nok undersøke nærmere, for jeg har ingen viskosekobling i min. Og det hadde jeg ei heller på forrige 328ci. Fatter hadde heller ikke viskose på sin M54B30.

Uansett, ingen viskose. Elektrisk!

Det fatter jeg ikke helt. Sjekka med sprengskisser på GS og der kommer det da vitterlig opp viskosekobling...?

punkt 1, jeg får opp el vifte på gs.

punkt 2, har hatt av den vifta x antall ganger og den har ikke endret seg til viskose enda;) hehe

Kan stemme det...er nok tidligare eigar som har ettermontert elektrisk vifte. Så du må nok berre finne feilen (sikkert termostaten) og bestille ny tilsvarande på ein eller anna verkstad f.eks...er ikkje verre ;)

hm.. ingen som har endret noe vifte på denne motoren. Forrige eier kjenner jeg jo... dessuten hadde jeg akkurat det samme på 328n også..

men uansett!

Jeg prøvde å tvangskjøre vifta og der var det ingen reaksjon. Den er død! Så tror dessverre jeg må handle meg en ny.. har sett igjennom bildene på gs i tillegg til kjapt å ha kikket på bilen og kan virkelig ikke finne noe termostat. Sikker på at den sitter i radiatoren? For på gs får jeg opp en termostat, men det er kun for automatgir.. Og det har jo ikke jeg..

For å vise, elvifta som sitter på bilen. Bilde2:

bmau8thyykxcvhh5r6j7.gif

Radiator med ekspansjonstank for manuelt gir:

g20whl7dud50wlgv1pad.gif

Radiator med ekspansjonstank for automat gir: legg merke til termostat som sitter her, nr 4.

pga3fr3gfjq8nnb7ioyb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke begge viftene da? den eletriske står jo utenpå radiatoren , og viskosen skal jo stå innenfor. på gs med din modell. så finner man begge viftene.

Har el på innsiden.. hehe

Jaja, sånn er det!

Får vel handle litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også El. vifte på min 99 modell 323 Ci !! Ingen viskose på E46 nei ;-)

Hadde viskose på min forrige 97 modell 523iA

Får også opp El.vifte når jeg søker opp reg nr mitt på GS.

02 17117561757 Kjølevifte m/kappe (Org) (390W) 11/02 4,030.65

28061.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også El. vifte på min 99 modell 323 Ci !! Ingen viskose på E46 nei ;-)

Hadde viskose på min forrige 97 modell 523iA

Får også opp El.vifte når jeg søker opp reg nr mitt på GS.

02 17117561757 Kjølevifte m/kappe (Org) (390W) 11/02 4,030.65

28061.gif

Takk!!

Endelig en som forstår hva jeg prøver å si her.. hehe! Får den el vifta hos GS for 3.300kr inkl mva og frakt, men hadde håpet å finne en brukt hos en hogger el no..!! sure penger nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...