Bmw-owner Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Hei, ingen som veit om en høgger nærme drammen, som har en del bmw'er? for saken er den at, skulle ha av alle hjula på bmw'n for å skifte bremser rund baut. Foran var det ikke noe problem, og med litt makt og en lang latmannsarm så fikk vi opp alle bolter høyre bak. men venstre bak ble det problemer. fikk opp 2 med latmannsarm, men de 3 gjenværende har blitt så runde at ingenting tar tak. Tanken er da å bruke skjærebrenner, men da stor sjans for å ødelegge hjulnavet. Vet ikke hvordan det er å borre ut, går vel det å men, da er det fare for å ta gjengene, og da kan jeg like så godt kjøpe nav. Men nytt koster flesk, derfor så lurte jeg på om noen veit om en høgger nærme drammen som har en del bmw'er. evt noen som veit hvor mye sånn ca høgger'n kan ta for et stk. Gjelder en e34 518, 1993.
Rino Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Ligger en høgger i lier 32842300 hvis jeg ikke husker feil. er det feil heter det vel lier bildemontering.
Kure Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Alltid kjipt med fast rusta bolter, men å runde dem, det er ikke så ofte jeg hører om. Brukt litt dårlig verktøy? Jeg hadde vel først prøvd å borre. Kjøp deg endel nye bra borr, ikke noe billig dritt. begynn med et lite borr, og borr deg forbi felgen, men ikke inn i gjengene i skiva / trommel, bruk så større og større borr. Tilslutt vil bolten være så svak at den gir etter. Hvis restene av bolten er umulig løsne, kjøp ny skive / trommel.
Bmw-owner Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Skrevet Juni 26, 2008 hjelper ikke å skifte bare skive vettu hvis bolten sitter igjen, den går jo inn i hjulnavet. Men uansett, det ordner seg nå. skal prøve og borre og går det gæli så har jeg fått ordna med hel bærebru i tilfelle
RobertN Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 nytt nav koster jo ikke mer enn rundt 1000kr vel? var hvertfall det til min
bmw520 Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 nytt nav koster jo ikke mer enn rundt 1000kr vel? var hvertfall det til min + lager + pressing av lager osv, er ikke så billig akkurat
Bmw-owner Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Nei det verste blir vel pressing av lager og alt det drittet der.. Så skifter like så godt hele bærebrua, det er jo mye billigere å når du kjøper brukt
RobertN Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 nytt nav koster jo ikke mer enn rundt 1000kr vel? var hvertfall det til min + lager + pressing av lager osv, er ikke så billig akkurat Ja det tenkte ikke jeg på, er vel ikke billig og betale noen for og gjøre det nei ;D
Yngvejos Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 prøv å borre av hodet med en 12mm borr. Det gjorde jeg på en rund hjulbolt, og etterpå kunne jeg skru ut resten av bolten med fingrene. Det var i konen den satt. Konen satt fremdeles fast i felgen etter at jeg hadde tatt hjulet av, så måtte jeg banke den ut fra baksiden.
Bmw-owner Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 boltene gikk av i dag, 15 mm slagpipe (gikk fort ned i størrelse den bolten gitt), banka den på plass, og brukte latmannsarm. Men så skulle jeg sette lecablokker under bilen, og da sprakk kanalen på høyresida, så da selger/bytter jeg bmw'n i håp om å få et litt bedre prosjekt.
Kure Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 hjelper ikke å skifte bare skive vettu hvis bolten sitter igjen, den går jo inn i hjulnavet. Men uansett, det ordner seg nå. skal prøve og borre og går det gæli så har jeg fått ordna med hel bærebru i tilfelle he he.... ja, var vel kanskje litt kjapp med skive bytte tanken.. Hmmm... har ikke noe bra å skylde på helder vettu.......
Bmw-owner Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Hehe, ikke alltid like lett. Trodde det samma først før broren min sa ifra. Bra å ha bmw-folk i familien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå