seff Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 hei, er det noen som har noen råd når jeg skal bytte topp pakingen på en m20 b20?
Yngvejos Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Å heller bruke pengene på en brukt motor. Mer arbeid, men billigere. Benytt gjerne anledningen til å sette i m20b25.
seff Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 hvor mye arbeid er det å bytte til m20b25, passer motorfester, ledninger, og slanger overens?
conan Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Billigere og bytte motor? Pakn.sett er da billigere enn en motor. Du trenger vel ledningsnett samt hjernen til b25 motoren.
Ballder Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Å heller bruke pengene på en brukt motor.Mer arbeid, men billigere. Benytt gjerne anledningen til å sette i m20b25. Får nok en jævlig god motor for den summen det koster og bytte topp pakning selv ja. Må bli en fra litauen eller noe det da?
Yngvejos Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Billigere og bytte motor? Pakn.sett er da billigere enn en motor. Du trenger vel ledningsnett samt hjernen til b25 motoren. En m20b20 kan du få gratis om du er heldig. Det er ivertfall ikke mange tusenlappene. Her er overslag på mitt toppakningbytte. Toppakningsett 1000kr. Strekkbolter 300kr. Ny topp (den gamle var sprekt) 500kr. Planing av topp: 1200kr. Gjør man denne jobben, er man dum hvis man ikke bytter registerreim, strammer og vannpumpe i samme slengen: 1000-1500kr. Momentnøkkel, gradeskive, torxpiper: 700-1000. Seff: Finner du en m20b25 av samme årsmodell som din som har stått i samme karosseri, er det plug & play. Da sitter du igjen med en myyyye mer kjørbar bil etterpå. Ballder: Så vanskelig var det å finne en m20b20 som er billigere enn toppakningsett og strekkbolter. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ght=m20b20
Ballder Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 En m20b20 kan du få gratis om du er heldig. Det er ivertfall ikke mange tusenlappene. Her er overslag på mitt toppakningbytte. Toppakningsett 1000kr. Strekkbolter 300kr. Ny topp (den gamle var sprekt) 500kr. Ikke alle som har den flaksen. Planing av topp: 1200kr.Gjør man denne jobben, er man dum hvis man ikke bytter registerreim, strammer og vannpumpe i samme slengen: 1000-1500kr. Og stoler man på at dette er nytt på en motor man kjøper ut av folk man ikke kjenner, så ja. Dum da også eller? Momentnøkkel, gradeskive, torxpiper: 700-1000. Enkelte har venner man kan låne verktøy av. Seff: Finner du en m20b25 av samme årsmodell som din som har stått i samme karosseri, er det plug & play. Da sitter du igjen med en myyyye mer kjørbar bil etterpå. Og så langt ikke lovlig ombygd for dem det har noe og si. Ballder: Så vanskelig var det å finne en m20b20 som er billigere enn toppakningsett og strekkbolter.http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ght=m20b20 Og den motoren er selvsagt i helt topp stand i følge selger. Alltid slik.. Man vet hva man har/hadde, så blir vel en smaks sak dette til slutt.
Yngvejos Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Ny topp (den gamle var sprekt) 500kr. Ikke alle som har den flaksen. Det er ikke godt å vite før man har begynt å skru. Planing av topp: 1200kr.Gjør man denne jobben, er man dum hvis man ikke bytter registerreim, strammer og vannpumpe i samme slengen: 1000-1500kr. Og stoler man på at dette er nytt på en motor man kjøper ut av folk man ikke kjenner, så ja. Dum da også eller? Man må se an selger litt. På en så billig motor, ville jeg stolt på selger. På mine biler og motorer, bytter jeg nå vannpumpe og registerreim med en gang de entrer garasjen min. Momentnøkkel, gradeskive, torxpiper: 700-1000. Enkelte har venner man kan låne verktøy av. Det er ikke alle som har mekanikervenner med "spesielverktøy". Dessuten, er det frekt å snylte hver gang man trenger noe. Seff: Finner du en m20b25 av samme årsmodell som din som har stått i samme karosseri, er det plug & play. Da sitter du igjen med en myyyye mer kjørbar bil etterpå. Og så langt ikke lovlig ombygd for dem det har noe og si. Det koster 500kr for visning hos bt. Det er ivertfall kostnaden for å godkjenne min m20b27 i en 325. (Og det har jeg fått klarsignal til) Ballder: Så vanskelig var det å finne en m20b20 som er billigere enn toppakningsett og strekkbolter.http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ght=m20b20 Og den motoren er selvsagt i helt topp stand i følge selger. Alltid slik.. Man vet hva man har/hadde, så blir vel en smaks sak dette til slutt. Den som intet våger, intet vinner. Dessuten, vet man ikke hva man har når man er i den situasjonen at man trenger ny toppakning.
conan Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Den er jo ikke i topp stand Tikker og sprekk i bunnpanna. Klipt ledningsnett samt frakt på dette da. Trådstarter sier jo ikke at toppen er sprekt da. Er motoren bra ellers ville jeg bare byttet pakningen jeg for min del.
Ballder Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Den er jo ikke i topp stand Tikker og sprekk i bunnpanna. Klipt ledningsnett samt frakt på dette da.Trådstarter sier jo ikke at toppen er sprekt da. Er motoren bra ellers ville jeg bare byttet pakningen jeg for min del. Klarer man ikke og bytte pakning, så er jo et motorbytte eller 3 en mulighet.
Ballder Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Enkelte har venner man kan låne verktøy av. Det er ikke alle som har mekanikervenner med "spesielverktøy".Dessuten, er det frekt å snylte hver gang man trenger noe. Venner snylter ikke. De bytter tjenester. Burde prøve det en gang...
Fliid Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 Så mye vas. Bytt toppakningen, uten tvil. Du får en veldig god motor og holde din lit til etterpå. Vannpumpen er unødvendig å bytte, enkel å bytte siden. Fungerer den du har, da bruker du den. Men så over til spørsmålet, du søker etter tips. Mitt beste tips (tror jeg) er og ta det rolig og forsiktig om det er første gang du gjør en slik jobb. Kjøp Haynes boka og bruk bimmers.no aktivt om du støter på ting du er usikker på, dette har du igjen for. : ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå