Gå til innhold

Clutchpedalen går ann å trykke helt i bånn, kommer ikke ut


Anbefalte innlegg

Skrevet

For å fortelle mer rundt dette da:

Det skjedde under mye spinning. Nå får jeg pedalen helt ut. Når jeg trykker pedalen inn er den veldig lett og trykke inn også. Tips ?

Skrevet

Trenger litt mer presisering før jeg kan si noe i det hele tatt, ble litt forvirret her.

Trykker du pedalen i bunn og den bare blir stående der og du må manuelt dra den tilbake?

Trykker du inn pedalen og den går fint ut igjen , men clutchen løser ikke ut så du får den ikke i gir?

Eller, er den vanvittig lett men løser ut uansett?

Beklager, men ble forvirret her, mulig bare jeg som ikke forstår helt problemet (vet hva overskriften sier, men innleggene dine forvirret meg)

Skrevet

I går natt når jeg holdt på å "leke" meg skjedde det først at jeg kundne trykke pedalen i bunn, og måtte manuelt dra den tilbake og jeg kunne trykke pedalen inn, uten å få den i gir.. Så etter 2-3 min så kom pedalen ut av seg selv igjen, og jeg klarte å ta den i gir, men da var clutch'en jææævlig lett å trykke inn etterpå. I dag var den omtrent like hard som den har vært tidligere, men den får ikke tak uansett.

Skjønner du det bedre da ?

Skrevet

min var sånn, da lakk slavesylinderen så måtte overhale den, prøv å fyll opp tanken med bremseveske og trykk mye på cluchen, funket for meg :P da var den fin helt til den hadde lekket litt igjen :P

Skrevet
nå må jeg faktisk gå ut og sjekke, håper jeg finner rette beholderen til slutt, bremseveske altså ?

brems og clutch har samme beholder, eneste er at clutchen tar ut veske på et høyere nivå slik at man merker at clutchen blir rar før bremsen svikter.

er ivaffall slik på E30 og tror det er sånn på de fleste, evnt så er det egen beholder ,men ska bremseveske alikevell

Skrevet

Du har vrengt av en pakning i slavesylinderen.

Den har slitt seg til og når du prøvde å spinne så har du sparket clutchen hardt inn og ut gjentatte ganger tenker jeg og dette er unormal vandring iforhold til hva bilen har blitt brukt til de siste 200.000...

Pleier også å skje på brems dersom folk ikke er klar over det når du skal lufte gamle bremsesystemer...

Skrevet

Vel, nå lukter det noe jæævlig clutch av hele bilen. Kjørte ca 1000M med det der for å komme hjem. Tror heller jeg satser på motorbytte og drar ut nå og starter å demontere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...