Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å skulle godkjenne senking på min e36 men fikk mangel pga for lite klaring i hjulbuene bak. Det skulle være 10 mm sa han, var nok kanskje 9 mm der. Men at de er trangsynte vet vi jo allerede :P

Så nå har jeg fått frist på å fikse problemet og å vise bilen igjen, men hvordan skal jeg få mere klaring her uten å valse? Er snakk om veldig lite som skal til.

Tenkte på om noen som bor i porsgrunnsområdet kanskje hadde noen mindre hjul som de kunne lånt meg mens jeg viste den? De jeg har nå er 185\65\15

Eller om det er noen andre måter å løse det enkelt på?

Setter stor pris på all hjelp :)

Skrevet
Ingen andre ting å gjøre da? som ikke innvolverer å demontere hele dritten med fjærklemmer å sånt igjen :?

Lette på en eller annen måte kansje?

Lite bensin etc.. ?

Skrevet

Ja det er selvfølgelig mulig, bare det er nok da. Fikk liksom følelsen av at det skulle en del til før den klaringa endra seg noe...

Men hvor mye utslag vil vektendring gjøre når den står oppå de klossene?

Skrevet

Hva med å reise å prøve på et annet sted for å håpe dem er mindre trangsynte der;)

eller lån deg noen felger som er smalere eller har et høyere impress?

Skrevet

Hiv ut anlegget :)

Jeg tok ut anlegget på bilen min. Den ble 2 cm høyere. Nå var dette en del kg, vel og merke da.

Kombiner dette med lite bensin og mange heliumbalonger i bagasjerommet så blir det bra :)

Skrevet
Fjærklemmer? Er bak du snakker om.. Er jo bare å løsne demperen og dra ut fjæra.

Han tenkte sikkert på det å dra sammen fjærene for montering/demontering på demperen kansje? Da bruker enn vel fjærklemmer./?

Skrevet
Ja, men ikke bak på E36. Demper og fjær sitter hver for seg og løsner man demperen nede får man presset bærebrua ned og man kan røske ut fjæra.

Okej, ja var ikke sikker på hvordan det satt på E36 men nå vet jeg det også, samt MrJørgensen som husket igjen hvordan han gjorde denne jobben ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...