Gå til innhold

2`er på EU kontroll! dekk tar i hjulhuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde Eu kontroll på bilen idag, og de ga meg en 2`er feil for at dekket tar i hjulhuset. har ikke sjekket dette selv enda, men sjønner ikke helt hvorfor det gjør det. Har ikke vært plaget tidligere. (er høyre forhjul! ikke begge hjulene)

Bilen er en E36 sedan,med 225-45-17 på 8" eller8,5" felg. Dekket tar altså i hjulhuset på innersiden ved fult rattomslag mener de. Har ikke hørt noen lyder som indikerer dette.

MEN! hva kan gjeg gjøre for å bli kvitt dette problemet? ønsker helst ikke bytteverken felger eller dekk.

kom med forslag :)

Skrevet

Hjulstilling? evt feste innerskjermen hvis den er litt løs..

Det hjalp litt på min med dette..

Men det tar jo borti/kan ta borti på e36 med org dim på 185/65-15 også...

Tror du skal spørre om hvilken paragraf i kjøretøyforskriftene de har brukt for å anmerke dette jeg..

Du kan jo evt prøve med reservehjulet el noe, se om det tar borti da..

Skrevet

Å! kan den ta borti med org dim også?..

Ja lurte også på det med annmerkningen, har dem lov til å l være å godkjenne bilen pga at hjulet tar litt borti i hjulhuset? får jo fullt rattomslag og man hører ikke at det subber. eneste jeg kan tenke meg til er nok om man kjører i et hull i veien, men da skjer det jo pga vandring på demperen.

Skrevet

Kan de ha gjort det med bilen løfta opp på bukken? Dersom det ikke skjer når man kjører, må de ha finni på noe annet lurt. Ikke noe galt i å spørre om å få se paragrafen, bare litt flaut kanskje om det viser seg at de har rett, noe jeg er ganke sikker på at de har. Går vel under hjulutrustning detta

Skrevet

vet ikke hvordan de har fått til dette jeg. kan hende det tar i med vinterdekka, men det tviler jeg på i.o.m at det er org dim (195-65-15).

Var ute nå og jekka opp bilen med FULLT rattomslag på begge sider, snurra hjulet og absolutt ingen lyd eller noe som indikerer at det tar i hjulhuset.

I tilegg har jeg peise nye sommerhjul rundtom, og det er ingen ekstra slitasje på innsiden av hjula, og det burde det vel være om de tar i hjulhuset??

sjønner ikke helt detta jeg!! hva ska jeg si til verkstedet om de legger seg totalt bakpå ang dette? kan ikke skjønne at dette skal være noe big deal. verksmestern sa jo i tillegg til meg at dette er godkjente felger og dim på denne bilen..318IS 1996 mod, (har 205-65-15 i org dim sommer)

Skrevet

Dei kan ha sett det på eventuell slitasje på dekket som viset att det tar borti... det er lite populært, er verre når det er på ytterkant og, da er det lettere synlig i vanlig trafikkontroll og :)

Er vist eksplosjonsfarlig trur eg ...

Skrevet

Ja, skjønner jo den biten, men saken er jo at det IKKE er slitasje på dekkene eller noen form for lyd. dekkene er 1 mnd gammel så jeg skulle jo da sett forskjell fra innerkant og resten av dekket.

Skrevet

Ja, er det jeg vurderer å gjøre nå..men blir bare så jævli forbanna av hele surret...tenk at det er mulig å være så smalsynt...regel ryttere altså. :evil:

er jo kjipt å måtte ta dobbel kontroll bare pga en bagatell.

Skrevet

Tror ikke det subber eller tar i dekket ditt jeg ut i fra hva som blir skrevet av deg her. Så det kan hende de bare er ute etter noen "lett" tjente penger. Men det hadde jeg ikke gått med på gitt. jeg hadde forsøkt en etterkontroll jeg. Kan aldri tenke meg du får anmerkning på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...