Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på hva som er forskjellen på 12v og 24v motoren til 525 e34. Er det bare toppen eller er bunndelen også forskjeldig på disse to motorene. Noen som har peiling på dette :P ?

Skrevet

Kan overhode ikke sammenlignes. M20 (12V) er en eldgammel konstrukjon med registerreim. M50 (24V) er en "moderne" motor med kjede. Er svært få, om noen deler som passer overens.

Skrevet

okey, jeg lurte på dette fordi jeg lurer på å ombygge en 525 med 12v motor til m5 understell. Bunndelen i 24 ventileren skal visst nok være god for 400hk. Men siden disse to motorene er så forskjelldig er det kanskje lurt å bytte ut 12 ventileren med en 24 ventiler, evt m5 motor...

Skrevet

når du nevner bunndelen går jeg ut ifra du snakker om innmaten????

for der passer f.eks rådene(stakene) som forøvrig er MYE sterkere også stemplene går overens. veiv går ikke overenes.

Skrevet
når du nevner bunndelen går jeg ut ifra du snakker om innmaten????

for der passer f.eks rådene(stakene) som forøvrig er MYE sterkere også stemplene går overens. veiv går ikke overenes.

Jepp, men rådene sterkere på 24v mener du?

Eg tenker med hensyn på trimming av motor med tanke på godkjenning. regener med at 24 ventileren tåler mer enn 12 ventileren.

satser på å få godkjent en 525 med m5 understell med 315hk siden dette er den effekten m5 e34 har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...