ironM Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 hei jeg lurer på hva som er forskjellen på 12v og 24v motoren til 525 e34. Er det bare toppen eller er bunndelen også forskjeldig på disse to motorene. Noen som har peiling på dette ?
Odd-M Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 De kan i bunn og grunn ikke sammenlignes ut over det at de har 6 sylindere.
Lars89 Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Kan overhode ikke sammenlignes. M20 (12V) er en eldgammel konstrukjon med registerreim. M50 (24V) er en "moderne" motor med kjede. Er svært få, om noen deler som passer overens.
ironM Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Skrevet Juli 4, 2008 okey, jeg lurte på dette fordi jeg lurer på å ombygge en 525 med 12v motor til m5 understell. Bunndelen i 24 ventileren skal visst nok være god for 400hk. Men siden disse to motorene er så forskjelldig er det kanskje lurt å bytte ut 12 ventileren med en 24 ventiler, evt m5 motor...
bmwt Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 når du nevner bunndelen går jeg ut ifra du snakker om innmaten???? for der passer f.eks rådene(stakene) som forøvrig er MYE sterkere også stemplene går overens. veiv går ikke overenes.
ironM Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 når du nevner bunndelen går jeg ut ifra du snakker om innmaten???? for der passer f.eks rådene(stakene) som forøvrig er MYE sterkere også stemplene går overens. veiv går ikke overenes. Jepp, men rådene sterkere på 24v mener du? Eg tenker med hensyn på trimming av motor med tanke på godkjenning. regener med at 24 ventileren tåler mer enn 12 ventileren. satser på å få godkjent en 525 med m5 understell med 315hk siden dette er den effekten m5 e34 har.
ironM Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 har også M5 versioner med 3.8 og 340 hk. jepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå