Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har drevet å malt litt utvendig og nå er den stakkars grompacten min full av bittesmå malingsflekker (har spruta litt). Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Holder det med rubbing/polering eller må bilen rett og slett lakkes?

Skrevet

Hvis bilen din har vært polert før i år , og helst til sommeren så bør ikke dette være noe større problem enn den vanvittige irritasjonen det er få få malingssprut i lakken. Om den ikke er polert og alle porene i lakken står vidåpne og tar i mot , så kan nok problemet bli litt større.

Jeg ville først prøvd å vaske bilen med parafin eller god gammal lensitil.

Men etter det så er du helt nødt til å gi den en ordentlig polering , for da er alt som heter voks beskyttelse borte.

Lykke til...

Skrevet

forrige uke er ikke lenge siden. Du kan jo prøve lampeolje. Men da må du som sagt polere osv etterpå.

Jeg tror (uten at jeg har for mye peiling) at du kan klare det uten lakkering.

Skrevet

Lampeolje/white spirit/limfjerner kan funke

Tynner fungerer iallefall... :P Men det er mange ulike tynnere, men sjeldent merket hvor sterke de er.. :roll:

Det jeg har gjort, er å bruke tynner for å så ha en fille med polering i andre hånden som jeg smører på rett etterpå..

Er dog ikke så risky business som jeg får det til høres ut :P

Skrevet

Kan som sakt vaske i lampe olje, hvis ikke kan du dra over med 2000 pappir våt, å polere opp igjen.

Gjør dette når vi får sig, eller nupper i lakken så.. er lakkerer.

Skrevet

Har nå prøvd å slipe med 2000 papir og polere over.. Det funket nå hvertfall IKKE.. vet ikke hva slags saker dere bruker men det er bedre enn noe middel jeg har hvertfall..

Skrevet
Har nå prøvd å slipe med 2000 papir og polere over.. Det funket nå hvertfall IKKE.. vet ikke hva slags saker dere bruker men det er bedre enn noe middel jeg har hvertfall..

Har også prøvd dette våtslipings trikset uten at det ble særlig pent etterpå :roll:

Såg forresten at mekonomen solgte en polish fra autoglym (proff serie el noe) som skulle brukes til å polere opp overflater som var våtpusset med ned til 1200..

Hadde vært artig å se resultatet av den,.. :wink:

Skrevet

Har brukt RM sin brill 852 først, får så å gå over med finebrill og autoglym reshine polish ;D

Mens nå bruker vi 3M, og fal... husker ikke åssen det skrives men, funker iværtfall bra, er som en slipe pasta og brukes på polermaskin med våt skive på ;D

Skrevet

Er ikke store flekker. Bare masse sånne bittesmå luringer. Ser det ikke på et par meters avstand.

Hehe, trenger ikke å løpe etter naboen, har snakka med han og han skulle dekke utgiftene... ;)

Hva med å sette bort jobben til carshine eller noen andre som vet hva de driver med? Vil jo helst ikke gjøre vondt værre :?

Skrevet

Hvis han dekker utgiftene så kan du jo levere den fra deg :)

Da får du jo en grundig lakkrens og voksing med på kjøpet også :P

Kan jo gjerne undersøke priser å snakke med naboen først..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...