pannekake Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 har nå byttet topp på bilen bmw 535 89 mod, men fpr ikke til ventil justeringen. det store gull spørsmålet er jo da, kan jeg penkjøre bilen til ett verksted uten å knuse alt invendig i motoren?
Yngvejos Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Hva er det du sliter med på justeringen? Oppskriften er: Snu kammen til den er på det punktet med minst løft. (på den ventilen du skal justere), stikk følerbladet mellom ventilen og løfteren. Hvis det er bittelitt motstand når du drar den fram og tilbake, er den korrekt justert. Hvis ikke, løsner du mutteren på siden av løfteren. Deretter stikker du en spiker el. i hullet på eksenterskiva. Snu denne til du kjenner motstsand på følerbladet. Når du har funnet rett punkt, stram mutteren lett til. Deretter går du videre til neste ventil.
pannekake Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 da tror jeg vi har problemet, mulig, jeg har missforstått og trodd at dette skulle gjøres når ventilen sto på topp
Sir Hofstad Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 da tror jeg vi har problemet, mulig, jeg har missforstått og trodd at dette skulle gjøres når ventilen sto på topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå