Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Lägger väl in min skithög här också då... info: Bottendel: 745block toppdeckat, orginal vev och stakar balanserade, smidda wiseco kolvar, oringat Topp: 535topp portad, vassare kam ala rörolhsson. Hårdare fjädrar och låsningar på vipparmarna... Turbo: Precision sc61 med P-trim, eget grenrör med moddad Rs2wastegate... 3" downpipe Sprut: Link samt Msd tändning med fördelare kvar... Annars är bilen rostfri och fin i lacken... diffspärr, all utrustning.. Sleeper
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 lite bilder på hur skiten ser ut när den inte är på pallbockar...
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Nu har man skruvat lite igen... Ska flytta batteriet hit ska det... och det nya insuget ska på plats Men som vanligt så har man otur... eller oskiclickhet... drog av en grenrörsbilt i toppen... står och väger om jag ska ta loss toppen och fixa eller skita i det...
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Idag orkade jag mig till bilen och det gick väl sådär... gjorde rent gängorna i toppen... Monterade grenrör samt packning målade grenröret och dp med biltema hotpaint men dp är omålad här och som vanligt så stötte jag på nya problem... skulle byta styrarmslagring men den satt som berg och gick inte att få på avdragare på styrleden så den gick inte få loss... så fick nog efter ett par timmar och gjorde färdigt toppen som sagt... Sen såg jag att det hade blivit lite rost i ena cylindern... SUGER! Vet inte hur allvarligt det är då men är ju rost... kanske går att ta bort med jättefint sandpapper eller nå sprit... låg trots allt olja i cylindrarna så fattar inte hur det blivit... men måste man hona om skiten sen? Ge gärna tips på rosten... så jag kan sova
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 idag har man fått lite gjort iaf... monterade på toppen och lite så... nån som vet om man måste använda lubricantfettskiten som man får med arpbulten? glömde det ... måste ändå ta av toppen då jag inte hade nån packning till turbon... så det måste jag införskaffa. Va vad det för fläns Jonas? Sen moment på arp? går väl å söka men ork... Downpipen blir något trång... blir ruggigt nära torpedoväggo... Nu är ju motorn tiltad ganska mkt framåt... så det blir nå galet trångt sen... Sen lite bilder på "molgan"
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Nu har det hänt lite mer... monterade toppen, insug, turbo/ grenrör, koppling och fördelare och skit nu... senare i veckan ska lådan på plats och kardan och bygga avgas! Måste ju hinna till 22e maj!!!
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Nu är lådan där... inte skruvar än... bara provisoriskt... sen måste jag customisera mitt spakställ... då lådan är en smula längre...
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Här kommer dom enda bilderna som finns på coilsen:D kommer mer bilder när dom är monterade på min bil... Här är fram... Fram... Bak... Som utlovat så tog jag och köpte 19" arna...
Tjottirotti Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Nu har jag gjort lite mer... tänkte köra iväg den för att få sprutet monterat på måndag men det känns avlägset nu efter lite problem... icn passar inte, växellådsfästet passar inte... men när det är klart så kan man ju göra lite mer... bilder:
Lien Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 såpass ja..dritt fett hvlke dyser bruker du? original sprut?
Tjottirotti Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 1000cc precision dyser og Link datasprut.. ær no mappat till 518hk og 680 NM med orginal block og topp. Men med nye toppen och blocket så skall jag kjøre på e85 sprit istællet før bf98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå