Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går med tanker på å kjøpe meg en E-60.

Er det noe jeg bør vite? svakheter, feil, ol.

Noen motor som er bedre enn de andre?

Automat, Manuell, Tiptronic? mottar all informasjon......

Til dere som har en slik, hva betaler dere forsikring?

tar gjerne i mot opplysninger om forbruk også

Skrevet

Det har med tiden blitt skrevet mye om E60/E61 her inne av oss eiere. Jeg foreslår derfor et søk på kodeordet i søkefunksjonen så får du opp alt om som er skrevet om begge karosseriene. Uansett.. E60 er noen knallgode og ikke minst usedvanlig lekre biler som vekker mye oppmerksomhet i trafikkbildet. Xenonlyktene har en svakhet ved dugging. Dette er i utgangspunktet en produksjonsfeil og man har derfor krav på ny lykt, men det kommer litt an på mengden med dugg/vanndråper. Jeg byttet venstre xenonlykt ved 30 000km på min tidligere 2004 E60 520iA og samme lykt ble byttet ved 50 000km pga. vanndråper kostnadsfritt etter hard kamp mot BMW. Koppholderene foran har også en tendens til å henge seg, men pga. manglende bruk av disse i både E60'n og E61'en har jeg aldri hatt noen store problemer med disse. Byttet koppholderen på E60'n på garanti. Ellers er det ingenting å utsette på bilen annet enn de andre "normale BMW feilene" - dvs. smågnissing fra vinduene etter noen km. Men dette ordnet min BMW forhandler kostnadsfritt nå i 2007, dvs. når bilen var 3-4 år gammel.

Når det gjelder girkassespørsmålet ditt så husk at alle automatkassene har steptronic. Jeg personlig ville ha valgt automat uansett på en slik bil som E60, men det er selvfølgelig en smakssak. En så dyr, komfortabel og forholdsvis luksuriøs bil skal ikke ha manuell girkasse. SMG kassen sitter på svært få biler, men da som oftest på biler med litt motor -> 545i. SMG kassen er ikke lenger mulig å få.

Å svare på hva slags motor er litt vanskelig ettersom vi ikke vet hva du er interessert i. Foretrekker du hurtig akslerasjon og litt kraft er jo selvfølgelig ikke en kraftig sekser eller åtter å forakte, men du kommer langt med en 520i også. Jeg har diesel i min nye E61 og angrer ikke et sekund.. ;)

Skrevet

Som forrige innlegget sier - vi er mange som har lurt på hvordan disse bilene er før vi kjøpte, og mange med meg har fått hjelp av Saltkjelen :D Gjør et søk, så finner du ut det meste av det du lurer på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...