Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor mye senking jeg trenger foran, for at avstanden mellom hjulbua og dekka foran og bak skal bli like? dette gjelder en e36. skal helst ikke senke bak! blir vel 30mm eller 40mm?

Skrevet

Kapp en ring av fjærene foran :wink:

Da blir den ganske rett...

Og nei, det går ikke utover kjøreegenskapene, og nei du mister ikke spennet i fjæren og nei du kommer ikke til å plutselig havne i grøften el velte i en sving, og ja det går helt fint på Eu :wink:

Skrevet
Og nei, det går ikke utover kjøreegenskapene, og nei du mister ikke spennet i fjæren og nei du kommer ikke til å plutselig havne i grøften el velte i en sving, og ja det går helt fint på Eu :wink:

Og ja, du får samtidig flere venner i 240-klubben. :roll:

Men selvsagt går det ut over kjøreegenskapene. At ikke alle kanskje ikke merker noe til det er en annen sak.

Skrevet

hehehe...

Joda..det er gjerne en slik modifikasjon man gjør og lar være å fortelle vennene så masse om.

Hvis poenget er å få bilen 30-40mm lavere framme kun ved bytte av fjærer, så tror jeg ikke det blir noe bedre med nye fjærer enn ved å gjøre dette.

At kjøreegenskapene blir verre enn med en helt orginal bil tror jeg ikke iallefall, blir faktisk en del fastere.

Helt orginal e36 316 med 185/65-15 er iallefall helt forferdelig krengning på og ikke særlig presis styring :lol:

Slik såg min ut med bosch senk og 18"

IMG_2029copy.jpg

Hyreforan.jpg

Skrevet
noen som vet hvor mye senking jeg trenger foran, for at avstanden mellom hjulbua og dekka foran og bak skal bli like? dette gjelder en e36. skal helst ikke senke bak! blir vel 30mm eller 40mm?

Sånn ser 30/00 ut med 18", Weitec 30mm og M-tech dempere foran, gamle originale greier bak foreløpig...

s9otqc3n15tow32uwn9w.jpg

Mvh Tommy

Skrevet

Det er stor forskjell på hvordan en bil ser ut med samme senk, og det har også en del med demperne å gjøre. Ødelagte dempere kan få bilen til å se 2-3cm lavere ut enn den egentlig skal være med tanke på senkesettet.

Bilen til ///Mysild er forresten senket 60/40 på bildet der :wink:

Skrevet

Hm.... Har gjerne en del å si hvordan du tar bildet :)

1.jpg

Meeen, tråden var vel om å få høyden foran lik den bak.

Nå har du jo fått litt inspirasjon, slik at når du om noen måneder syntes den er for høy fortsatt så kan du senke litt til :wink:

Skrevet

Takk for svar! Er det noen som vet hvor man kan få tak i 30/00 og 40/00? Har sett på litt forskjellige sider, men finner det skjeldent ...

Skrevet

Takk for svar! Er det noen som vet hvor man kan få tak i 30/00 og 40/00? Har sett på litt forskjellige sider, men finner det skjeldent ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...