Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Er det noen med litt inngående teknisk kompetanse som kan beskrive forskjellen på en 07 E91 325dT vs. 07 E91 330dT? Begge med 3-liter. :-D

(F. eks. elektirsk og mekanisk)

Skrevet

Tja, forskjellig motorstyring er det jo, men ser at Hartge har chip som gir samme effekt i begge utgavene, så store mekaniske forskjeller på motorene er det nok ikke. Et søk i ETK burde vise om f.eks noe drivlinjen som clutch etc. er forskjellig.

Forskjell i pris er heller ikke uvesentlig.... :shock:

Skrevet

Takk for svar Ole!

Jeg tror egentlig vi har kommet frem til samme sluttning. Altså at det faktisk er minimal forskjell på disse bilene, bortsett fra motorstyring som du skriver. Så lenge det ikke er forskjeller av større betydning, føler jeg meg tryggere på senere å oppgradere motorstyringen til en 330 :lol:

Skrevet

Leste en plass en gang at alle 3.0 d til Bmw delte samme girkasse (automat). Dette gjelder da sannsynligvis 325d,330d og 335d. Så her er det bare og kjøre på! Her er link til Hartge: http://www.hartge.de/

Gå inn på Bmw tuning,så engine. Deres motorstyring gir 260hk og 591nm på en 325d. Ess tuning har og ett program som gir hele 280hk og 600nm i en 325d. Ett gullkjøp denne bilen for og spare avgifter når en ser hva en kan hente ut av den med en omprogramering :D

Skrevet

Takk for tips m-blå!

Jeg har manuell kasse. Men, jeg tror heller ikke denne er noe problem ifm bytte av motorstyring. Må si jeg er rimelig fristet til en oppgradering. Ikke noe tvil om at det råder store avgiftsbesparelser på å velge "riktig" modell fra forhandler, om du allikevel tenker på å oppgradere motorstyringen. Må også si at BMW's 3-literen er en helt fantastisk motor, den rocker :lol:

Skrevet
Med manuelt gir hadde jeg ikke vært i tvil om å "justere" litt!

Automat på den vi omprogramerte igår og helt rått resultat.

prestanda bedre enn 535d

Skrevet

Jeg er svært skeptisk til dieseltrim og automat. Det røyner som regel ekstra hardt på kassen.

Skrevet

Ok gutter. Nå trenger dere ikke å friste meg mer ;-) Nå er det like før jeg bare må løpe å kjøpe! ...eller kjøre da :lol:

Uansett, på Stenshagen kunne de bestille Hartge "330 kit" til bilen for 17' - 18' og med full garanti. Garanti må jeg jo ha når det fremdeles er nybilgaranti igjen :D Nå har jeg i alle fall fått bekreftelse på det jeg i starten av tråden lurte på! Thank's!

Men, det er bare å pøse på med erfaring på dette om dere har (om resultater og prestanda). Det er både morsom og nyttig lesing :D

Skrevet
Jeg er svært skeptisk til dieseltrim og automat. Det røyner som regel ekstra hardt på kassen.

ESS gir 2års garanti hvertfall. Kassa på 325d er samme som 330d.. Sikkert samme på 335d også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...