///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 Heisann Legger ut litt om langtidsprosjektet mitt. Bilen preges av veldig mye rust og er ikke pen å se på i det heletatt. Som overskriften sier så er det altså snakk om en gammel BMW E23 728i. Bilen er faktisk en 1979 modell hvilket betyr at den til neste år blir 30 år og veteran. Planen er å få bilen i orginal stand igjen, noe som innebærer en god del arbeide for det må nok byttes en god del karosserideler på denne bilen. Jeg skal være nøye med å legge ut bilder underveis. Slik så bilen ut i 2005: Begge bilene er 1979 modeller: Kommer strax noen bilder jeg tok i dag av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Her kommer noen bilder jeg tok i dag. M30B28: Verdens mest anvendelige verktøy: Nye hjulbuer: Hjulbuene hadde jeg egentlig tenkt å bruke på 745'en, men får se om jeg ikke bruker de på denne bilen heller, for så å kjøpe et nytt par når jeg kommer så langt at jeg skal bytte på 745'n også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Forskjermene mine har forøvrig store rusthull, derfor lurer jeg på om noen kanskje har noen rustfrie skjermer liggende som jeg kan få kjøpe billig? Må være av gammeltypen. Altså tidligere enn 1983, hvis ikke passer de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 Søskenbarnet mitt kjøpte skjermer på veng om eg ikkje tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Veng har desverre ikke forskjermer til den modellen jeg har, kun til faceliften. Men takk for tipset likevel De hjulbuene jeg har avbildet ovenfor her er foresten kjøpt fra veng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 Artig å se at denne ikke skulle dø likevel. Aner vi en tråd som skal bli en showcase for ///MoePowers ferdigheter med sveiseapparatet - ja, og så vinkelsliperen, da. Uansett, en tråd det skal bli spennende å følge med på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Vil ikke akkurat påstå jeg er så flink med sveiseapparatet men det kommer seg nok etterhvert, det er tross alt mye god trening i et slikt prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2008 Tenkte jeg skulle sjokkere dere litt i dag, med bilder av bilens gulv. Merk dere at de to første bildene er av samme plassen. Først: Etter å ha svingt hammeren litt: Tar ganske stor plass de gulvmattene altså.. Tok ut de 3 siste dørtrekkene: E23 7-serier på rekke og rad: Det var dagens oppdatering. I morgen kommer jeg til å gå løs på bilen med vinkelsliperen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 9, 2008 Share Skrevet Juli 9, 2008 Spennende. artige biler dette. De bør tas vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juli 9, 2008 Share Skrevet Juli 9, 2008 Vil ikke akkurat påstå jeg er så flink med sveiseapparatet men det kommer seg nok etterhvert, det er tross alt mye god trening i et slikt prosjekt. Vil nok tro at å restaurere denne bilen vil gjøre deg rimelig dreven innen sveising, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 9, 2008 Share Skrevet Juli 9, 2008 Hadde de ikke vert bedre å bruke tiden på 745ien? Mulig jeg virker negativ, men dette ser ut som et prosjekt som ikke helt er vert de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 10, 2008 Share Skrevet Juli 10, 2008 Artig å se at du passer på de gode gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2008 Bruker tiden på begge bilene jeg. Nå er det snart påtide å registrere 745'n, så da må jeg ha noe annet å holde på med også. Om det er verdt det kan faktisk diskuteres men selve rustsveisingen trenger ikke nødvendigvis bli så kostbar, går mest i arbeidstimer. Men jeg skal selvfølgelig ta forbehold om at jeg kan finne på å droppe hele prosjektet hvis jeg finner ut en dag at jeg ikke orker mer. Det har jeg jo gjort før, da jeg kjøpte 745'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 10, 2008 Share Skrevet Juli 10, 2008 De eneste som ikke er moro med en 745i er når du skal fylle opp tanken, å de må jeg titt og ofte... 98 oktan og gjerne 100l i gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 10, 2008 Share Skrevet Juli 10, 2008 Det må jo være ein feil? an ikkje koste 19.35 kr??? Kor i norges land e detta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå