Gå til innhold

kn filter


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt spørsmål ang kn innsatsfilter, sånn som jeg vet er det bare å bytte den med det gamle, men jeg leser flere steder der de skriver at den må smøres med et eller annet og settes inn?

Har også lest det at det blir best hvis man borrer noen høl i luftfilter boksen, er dette sant, isåfall hvor mange, hvor og hvor store?

Må man ta ut hele boksen og borre hvis man skal eller kan jeg bare borre noen små høl mens boksen sitter inne :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slikt K&N innsatsfilter i min BMW 520. Dette filtret behøves ikke å oljes når det er nytt men når det er brukt en stund/har blitt møkkete så må det renses og oljes på nytt (kjøp K&N rense sett). Problemet med disse filtrene er vel at mange har på for mye olje og da kan luftmasse måleren bli forurenset/gå i stykker. Disse filtrene har vel også litt mindre filtrerings egenskaper enn vanlige papir filtre har jeg lest. Jeg ville ikke boret hull i filterboksen var jeg deg, det er jo ikke ønskelig å dra inn varm luft fra motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsippet er vel det samme, men tror det er best ha den oljen som hører til filteret.

Jeg har et sett med olje/rens til KD filtre og et til KN..

Kd filteret skal vaskes i en bøtte vann el.l med rensen opi. Og deretter sprayes med en tynn olje..

KN filteret skal ikke være gjennomvått. Man sprayer på en rens og skyller av. Deretter skal oljen påføres hver av "ribbene" i filteret. Denne oljen er også ganske tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...