Jump to content

kn filter


///M
 Share

Recommended Posts

Har litt spørsmål ang kn innsatsfilter, sånn som jeg vet er det bare å bytte den med det gamle, men jeg leser flere steder der de skriver at den må smøres med et eller annet og settes inn?

Har også lest det at det blir best hvis man borrer noen høl i luftfilter boksen, er dette sant, isåfall hvor mange, hvor og hvor store?

Må man ta ut hele boksen og borre hvis man skal eller kan jeg bare borre noen små høl mens boksen sitter inne :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et slikt K&N innsatsfilter i min BMW 520. Dette filtret behøves ikke å oljes når det er nytt men når det er brukt en stund/har blitt møkkete så må det renses og oljes på nytt (kjøp K&N rense sett). Problemet med disse filtrene er vel at mange har på for mye olje og da kan luftmasse måleren bli forurenset/gå i stykker. Disse filtrene har vel også litt mindre filtrerings egenskaper enn vanlige papir filtre har jeg lest. Jeg ville ikke boret hull i filterboksen var jeg deg, det er jo ikke ønskelig å dra inn varm luft fra motorrommet.

Link to comment
Share on other sites

Prinsippet er vel det samme, men tror det er best ha den oljen som hører til filteret.

Jeg har et sett med olje/rens til KD filtre og et til KN..

Kd filteret skal vaskes i en bøtte vann el.l med rensen opi. Og deretter sprayes med en tynn olje..

KN filteret skal ikke være gjennomvått. Man sprayer på en rens og skyller av. Deretter skal oljen påføres hver av "ribbene" i filteret. Denne oljen er også ganske tykk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...