Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nye WRC biler banker uten tvil gamle Gruppe B biler. Men det er noe med de gamle Gruppe B bilene. De er den sanne galskap med ren mekanikk og ingen sensorer og tull som forteller sjåføren hvordan han skal styre bilen.

Grunnen til at Gruppe B tok slutt var på grunn av 2 tragiske ulykker. Den ene der en Gruppe B bil kjørte rett inn i en folkemengde og skadde 10 talls, og drepte 4.

Den andre ulykken skjedde med en kjent finsk sjåfør og hans kartleser. De kjørte av veien og bensinen tok fyr, finnen og hans kartleser ble brent ihjel.

Men uansett. JEG ELSKER GRUPPE B!!

Skrevet
Noen her som var på EM i Höljes forrige helg? Når de dro i gang Audi S1 på banen der :) Kan med sikkerhet si at det aldri har vært så stille under Rallycross EM i Höljes før :)

Du har ikke film? :D

Skrevet

ingenting som er deiligere en så se en gammel gruppe B bakhjulstrekker igjennom en hårnål sving og legger igjen to fine lakris spor i et fint S mønster en 50-60 meter oppgjennom :) eller audi s1 i full firhjulssladd på full havre og samme lakris sporene :P

Skrevet

Faen asså, tror nok man skulle trene ring muskelen i noen måneder før man satte seg på som passasjer opp over Pikes Peak, eller ville der bli ei fæl lukt inni bilen :lol:

DER ER LANGT NED om man misser et sving :shock:

Skrevet
Faen asså, tror nok man skulle trene ring muskelen i noen måneder før man satte seg på som passasjer opp over Pikes Peak, eller ville der bli ei fæl lukt inni bilen :lol:

DER ER LANGT NED om man misser et sving :shock:

haha ja du der skal jeg vere enig er noe av det sukeste på 4 hjul

Skrevet
Noen her som var på EM i Höljes forrige helg? Når de dro i gang Audi S1 på banen der :) Kan med sikkerhet si at det aldri har vært så stille under Rallycross EM i Höljes før :)

Du har ikke film? :D

Desverre.. all min oppmerksomhet og konsentrasjon gikk til å nyte kjøringen :)

Skrevet

Porsche 959 er faktisk en av de mer fornuftige bilene som kom ut av Gruppe-B... og i 1986 klarte da Porsche også 1-2 plassen i Paris-Dakar... i tillegg til en 1. plass i Le Mans. Med 4x4 drift og utstrakt bruk av bl.a kevlar satte 959 standarden for fremtidens superbiler. 959 hadde en luftkjølt boxersekser på 2849 cm3 som med bi-turbo ytet 450 HK ved 6500 rpm og 500 Nm ved 5000 rpm. 0-100 Km/t gikk løs på 3,7 sekunder og topphastigheten var ca. 315 Km/t... altså i 1986... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=nJNlhUWpBFY

http://www.youtube.com/watch?v=06o4FmEN ... re=related

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...