jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Jeg skal bytte hele bærearmen, har kjøpt ny med komplett kuler og foring. Men den gamle sitter bom fast. Har løsnet muttrene både på indre og ytre bærekule, men den koniske bolten sitter fast. Vanskelig å komme til på indre kule. Hva gjør jeg ?Har fjernet luftfilterboksen. Må jeg fjerne dynamoen og Carbon Canister? Kommer ikke til å slå på boten på indre kule.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Må vel bare slå på den fra siden? evt presse ned bærearmen med noe langt noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rino Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82524 funker veldig greit men ikke bruk den på kuler du skal bruke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 jeg fikk ut den ytre nå. Tok vekk demperen og slo med hammer på bolten. Får prøve resten i morgen. Bende ned kanskje eller slå fra siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Man skal ikke slå direkte oppå slike bolter.. Slå på siden, så detter den ned.. (Det har iallefall jeg lært ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 gjør ikke noe om jeg ødelegger bolten, da jeg skal kaste den gamle bærearmen:) Men mener du at det er lettere å få den ut ved å slå på siden? Det skal jeg prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 sleit med det samme på min e30... å det skal være ganske likt.. det jeg gjorde var å varme godt å bruke en bryte gaffel, de har det på biltema... ellers er det bare å slå til du ser mannen med jåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 nå fikk jeg den til å løsne, men har et annet problem.. Mutteren er halvveis avskrudd nå, og så begynte selve tappen å gå rundt! Og muttern er jævlig treg. Hvordan skal jeg få det av nå? Er jo ikke noe å holde igjen på på tappen. faen. Får jo ikke holdt med rørtang heller, er for lite plass på tappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Innerste kulen du ikke får av? Den lange bolten? Går gjerne av å skjære den av? el får du gjerne ikke dratt den ut da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 den lange bolten ja. ja det var en ide, kan prøve å skjære den av med jernsag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Men du må sjekke om det går an å dra den opp.. For lurer på om ikke den krasjer i et el annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 skal sjekke i morgen. Mener det skal gå.:)I verste fall går det jo an å kappe den, også holde igjen med en diger rørtang på enden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 Jekk rett på kulen slik att den setter seg på konen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2008 prøvde det, men en gå fortsatt rundt. mutteren er jævlig treg helt ytterst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 Har opplevd akkurat det samme. Ta unna jekken og slå bolten opp i konen med slegge. Så setter du jekken under igjen og sørger for at hele bilens tyngde hviler på den. Skru mutteren inn igjen og ha på rustspray, evt. kjølende rustspray. Det er kanskje for trangt der for å komme til med stålbørste på gjengene? Når du skrur ut mutteren tar du det litt etter litt, dvs. litt ut og litt inn mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå