trek2 Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Har altså aaldri i mitt liv skiftet olje før.. (Ja, er bare 18 år.) Så trenger skikkelig grunnleggende tips ang kossn dette ska gjørest. Eg tenker berre: Skru ut bolten, la det renne ut. Så fylle på ny... :s Nokke eg har glømt da? Og så har eg kjøpt nytt emblem som ska på panser, kossn får eg det gamle av lett og lekent? (320i E46 4d, 99")
Glenno Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Kjenner ikke til E46 men regner med det samme som mange andre biler. Er vel da skru ut bunnplugg. Pleier følge med o-ringer og koppering i samme eske som olje filtere, så da skal ny koppering på bunnplugg byttes og nye o ringer byttes i filter huset/filter. På emblem: Bruk et flatthjern og sur på ei file så du ikke skadder lakken. Skal da bare være vippe forsiktig opp.
hagenisse Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Emblemet vipper du bare ut med en skrutrekker elns, men pass på lakken. Oljeskift foregår slik: 1) Koble til oljesuger og sug ivei. 2) Ta vekk gammelt oljefilter 3) Dytte i nytt oljefilter 4) Hell på ny olje. Evnt, bytt ut første punkt med å la den renne ut under..
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Med oljefilteret pleier det å følge med 3 o-ringer og en kobberpakning. Kobberpakningen skal på bunnpluggen og o-ringene på filterhuset (ser med en gang hvor de skal være)
axor Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 husk å kjør motoren varm før du skifter olje, da renner den lettere:)
MGR Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 men husk å skru i bunnpluggen at før du heller i ny olje:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå