conan Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Ikke nødvendigvis se. Men er jo en smal sak og skru av fordelerlokk samt topplokkdeksel og sjekke da
aottesen Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 Da har jeg skrudd av fordelerlokket, og alt så ut til å være i skjønneste orden. Lyden høres ut som om den kommer fra rundt vannpumpen eller noe sånt.. VELDIG metallisk lyd. Som om noe å ligger å skraper ett eller annet sted. Lyden har forøvrig vist seg å komme ca. hver gang jeg løser ut, og ved pådrag opp bakker på lavt turtall .. Lyden forsvinner med en gang bilen har kommet opp i mer enn ett par km/t.. For å gå over fra en ting til en annen: Hvor vanskelig er det å få byttet fra M20B20 til M50B20/25 (alt ettersom)? Jeg tror jeg på sikt blir nødt til å bytte uansett. Motoren har overlevd tre kokinger, fire nær-døden-opplevelser hver eneste vinter (den er kronisk avhengig av hårføner-i-innsuget etter mer enn 24t parkering i minus-grader) og mye mer. Så det er vel egentlig bare hell å lykke at den fortsatt går. Værste av alt er at den faktisk både går jevnt på tomgang, drar akkurat like godt som for 5 år siden (misforstå meg rett, den drar ikke BRA, men den drar så godt som de 129 hestene har mulighet til å dra). Karosseriet er så og si 100% rustfritt, så jeg er litt sugen på å beholde bilen noen år til, i og med at det er en fantastisk god bil å kjøre, den tar seg godt ut, og .. jeg er ikke akkurat rik.
aottesen Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 ...en ting: jeg klarte å knekke ene skruen (jepp, en av to) på fordelerlokket. Den henger OK med én skrue, men utgjør det noe fare? Hvor får jeg tak i en ny slik skrue? Mye sprøtt oppi der, tydeligvis ..
Eksos Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Gamle fordelerlokk er sprø ja.. Sålenge lokket sitter beint slik at alle sylindre antenner som de skal er det nok ikke noe problem..
Aroid Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 hadde akkurat en X5 4.4i inne og den hadde gåend vannpumpe og sånn lyd var det på den også. lyden kommer når man girgass og fær når du slepp gassen. når du girgass så stramer reima seg å dytter vann pumpe skovlan inn i gods i blokka da blir det lyd. når at det er så pass med lyd så skal det også var veldi mye slaker i pumpa. ta tak i radiator vifta og prøv å rikkel på den opp og ned.
Bimmerlars Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Ta av viftereima og hør om lyden blir borte. Da er du litt nærmere en lokalisering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå