Gå til innhold

ABS feil (sliter fortsatt!) E39 Touring

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjedelig, ikke lenge siden du kjøpte denne bilen. Her har du forresten en styreenhet til salgs :wink: .

Takk.

Vet du om denne må kodes om? (syns å hørt noe om det)

Eller er den bare å bytte, så er alt i orden?

Skrevet

hei. jobber på bil versted og har byttet den styreenhet mange ganger. noen må godes vist du har antispinn og antisladd. med vanlig abs så treng du ikke. har vert borti begge deler for og si det sånn.:)

Skrevet
hei. jobber på bil versted og har byttet den styreenhet mange ganger. noen må godes vist du har antispinn og antisladd. med vanlig abs så treng du ikke. har vert borti begge deler for og si det sånn.:)

Jeg har DSC(Dynamic Stability Control), så da regner jeg med at det er mulig jeg må få kodet denne om?

Siden du har kjennskap til dette, vet du noen ca pris på denne jobben?

Skrevet

Som et tips ville jeg sjekket spenning INN til ABS...

Kamerat hadde samme problem på 525, og jeg var borti en VAG hvor verkstedet mente det måttt byttes styreenhet, hvor sikring var gått.

Skrevet
Som et tips ville jeg sjekket spenning INN til ABS...

Kamerat hadde samme problem på 525, og jeg var borti en VAG hvor verkstedet mente det måttt byttes styreenhet, hvor sikring var gått.

Skal dobbelsjekke dette, men verkstede jeg hadde bilen på har dreve og målt på hjernen, så regner med at det ikke bare er antagelser.

• 4 weeks later...
Skrevet

ja, da kjøpte jeg meg ny styreenhet til ABS'en, satte bilen på verksted og fikk kodet opp den nye. Gleden var stor da jeg hentet bilen og alle varsellampene var slukket.. meeeeen, den var kortvarig.. :cry:

etter 2 dager kom lampene på igjen.. av og til slukker di bare jeg starter bilen på nytt, så kan jeg kjøre en times tid før di popper opp igjen..

Får få bilen inn på verksted igjen og feilsøkt, for og se om det er samme feil med den nye styreenheten, eller det er noe annet denne gangen.. :roll:

Skrevet

På min 97, 520IA så var vaieren fremme i motorrommet som var slitt av.

Det er denne som "struper" motoren når bakhjula slipper taket. Vaieren kosta ca 200,- og er 20-30 cm. og er på høyre side av motoren når man ser ned i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...