Gå til innhold

ABS feil (sliter fortsatt!) E39 Touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

På diagnose viste det seg at Høyre ABS sensor på min 528 2000modell var defekt. Har byttet denne, men fortsatt er lysene for abs tent..

Er det noen måte mann må nullstille feilmeldingen, eller skal den ta det selv? har hørt det kan være kablene? andre ideer?

Har også pakeringssensor på bilen, men det virker som en sensor er defekt. Det kommer en lang pipelyd når jeg setter bilen i revers, noe jeg har fårstått betyr defekt sensor? Kan man måle/ohme disse for og finne ut hvilken som er defekt?

Touringen har jo en bakrute som kan åpnes, min har sluttet og fungere. Hva er vanlig årsak til dette? Bryter?

Hvordan kommer man til denne eventuelt, og er det noen måte å åpne ruten på når den ikkje fungere?

Håper noen kan være behjelpelige med svar:)

Parkeringssensor og bakluke problemer er nå løst!

Skrevet

Som regel må feilkodene slettes når feilen er utbedret.

Bakluka kan det være microbryter eller mest sannsynlig kablene i overgangen mellom kaross og luka.

gjør et søk på microbryter og/eller bakluke e39, har vært flere tråder på dette.

Har selv samme problem.. :cry:

Skrevet

Har kjøpt meg ny mikrobryter, da det er denne som nok er gåen hos meg.

Hvordan er den og bytte, må jeg få opp ruten?

isåfall, hvordan kan jeg få den opp da bryteren ikke fungerer?

Skrevet

Har også pakeringssensor på bilen, men det virker som en sensor er defekt. Det kommer en lang pipelyd når jeg setter bilen i revers, noe jeg har fårstått betyr defekt sensor? Kan man måle/ohme disse for og finne ut hvilken som er defekt?

Håper noen kan være behjelpelige med svar:)

Sett bilen i revers (med tenningen på) og gå bak bilen og kjenn på parkeringssensorene. Du vil kjenne de "vibererer/tikker" når du tar på dem. Den som ikke vibererer er død og må skiftes...

Skrevet
Du har manuell nødvire i rommet til varsel trekanten i bakluka di.

Det ver vel mikrobryteren til glassluka han tenker på, det nødviren åpner kun bakluka ikke glassluka.

Skrevet
Du har manuell nødvire i rommet til varsel trekanten i bakluka di.

Det ver vel mikrobryteren til glassluka han tenker på, det nødviren åpner kun bakluka ikke glassluka.

Stemmer dette, er glassluken jeg må få åpnet:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg iallefall fått skiftet mikrobryteren til bakvinduet. Jobben gikk forholdsvis enkelt, visker overføringen hadde, som jeg regnet med, eiret seg litt fast, men etter litt bearbeidning løsnet den.

For og åpne ruten tok jeg bare av trekket på bakluken, og dyttet i staget fra motoren, slik at låsen åpnet seg:)

ingen som har noen tips angående abs problemet`?

• 2 weeks later...
Skrevet
Sjekk kabelen, var kabelbrudd når jeg hadde samme problem med ABS på E46

Har sjekket kabeln, har faktisk sjekket kabelen til alle sensorene, og disse er i orden. Kan det være brudd noen andre plasser?

Jeg opplever det som at i fra det sekundet jeg vrir på tenningen, så er lyset for abs, antispinn og slitte klosser (lyser gult) tent.

Disse lyser konstant.

Av og til er alle lampene slukket, og jeg kan kjøre ett stykke, før jeg får et slag i bremsepedalen, akkorat som at abs'en kontrollerer seg selv, og alle lysene tenner.

Diagnosen viste defekt ABS sensor høyre forran i følge forrige eier, men jeg blir vel nødt til og få en ny diagnose. Problemet er bare at jeg må kjøre til tromsø for og få diagnose, da det ikke er noe bmw verksted i Harstad, som kan ta diagnose.

Noen som har slitt med samme problemet?

Skrevet

Har du ohmet de andre følerene da ? kan være en til som er defekt.

Er det ikke det som er feilen (Jeg antar klossene dine er iorden) så kan det være en annen feil.

Har du tatt ny lesning av bilen etter antatt riktig føler er byttet ?

Mitt gule lys har også slukket etter at riktig føler ble byttet.

Skrevet
Har du ohmet de andre følerene da ? kan være en til som er defekt.

Er det ikke det som er feilen (Jeg antar klossene dine er iorden) så kan det være en annen feil.

Har du tatt ny lesning av bilen etter antatt riktig føler er byttet ?

Mitt gule lys har også slukket etter at riktig føler ble byttet.

Har ohmet di andre følerne ja, får samme ohm dær som på den som er byttet. Klossene er også nettopp byttet.. Har ikke fått tatt en ny diagnose etter at føleren er byttet, da det er ca 30 mil hver vei til bmw verksted.. Men er vel nødt å kontakte de i morgen og få en ny diagnose, da jeg må finne ut av dette problemet.

Skrevet

Mest sansynelig er det abs-styreenheten som er defekt,Har plagdes med det samme på gamlebilen min,byttet alle følere for å være sikker pluss noen hjullager uten at det hjalp.Byttet hjerne og alt var OK. Dette er en svakhet på 2000 mod i følge bmw

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...