Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i morgen skal jeg montere den nye toppen på m50b25 uten vanos. har nye strekkbolter og komplett pakningssett til toppen. Har renset alle skruehullene med Q-tips og trykkluft. Har laget med spesialverktøy for å låse kammene. Har momentnøkkel klar, og gradskive for ettertrekking. Er det noen som har flere tips til meg? Er første gangen jeg skal gjøre denne jobben.

Når jeg skal trekketil boltene etter sekvensen som står i haynes, skal jeg da trekke til nr 1 helt til det oppgitte moment (steg 1) før jeg går videre med de andre? Eller bør jeg ta litt og litt over det hele sånn at alle er nesten like stramme til enhver tid?

Skrevet

ha toppen eller kammen i rett posisjon.. registere riktig med andre ord..

men har du planet topp?? kan være jeg har oversett at du har skreve det..

da er det bare noe bra musikk og cola.. og kansje en kompis som kan hjelpe å løfte litt.. og stå å le lett å skryte litt av sin egen bil.. hehehe

Skrevet

Bare skru boltene nedtil, så begynner du på steg 1. Ikke noe problem. Ta selvsagt alle boltene på steg 1 også 2 osv. Altså ikke alle momentene på bolt 1, også bolt 2 osv.

Skrevet

Følge kryss rekkefølgen som står beskrevet i boka, eller hva du måtte ha av dokumentasjon, å trekk alle boltene flere ganger med 20-30nm mere for hver gang..

Ettertrekkinga gjør du etter en halvtimes pause..

Å husk sprut dekselet som ligger over innsugskam... Det glemmer jeg hver gang :D

Skrevet

NIKS.

Akkurat derfor du har fjernet olje og skitt, for om du smører inn med dette vil det hydrauliske trykket i hullet til bolten medføre at det kan sprekke..

Skrevet

I helvette..

Jaja.. Står nå stikk motsatt på min.. Husker ikke hva akkurat det sto i haynes manualen men.. Skulle nå hvertfall fjerne ALL olje/væske i strekkbolthullene for å forhindre sprekkdannelser...

Det skal nå gli lett nedover da.. Når jeg tenker meg om tror jeg jeg tørket over de med crc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...