Yngvejos Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Jeg har en m20b27 ETA motor med Hartge H27 topp, innsug, grenrør, ledningsnett, hjerne etc. På denne står det en justerbar bensintrykksregulator, som jeg ikke ser noen fordel av å ha. (Skrik ut hvis det er noen fordeler med den på en forholdsvis original sugemotor) Det er helst ulempen med plassering. Derfor vurderer jeg å bytte til en som ikke er justerbar. Er det nok med 3 bars regulator fra en 325i, eller ble disse motorene levert med kraftigere regulator? I samme slengen. Dette er en e30 325i som ruller på 7,5x16 og 9x16 med 205/45 R16 og 215/40 R16. Hvilket lufttrykk bør jeg kjøre i dekkene? Skal kjøres på autobahn, og på bane.
R.E.H Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 regner sterkt med at du kan kjøre med en original 325i btr... må holde lenge det!
BMW89 Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 litt ot men hvor mye hk er det i motoren din trur du høres litt heftig ut men b27 og hartge topp
KalMar Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 e luft trykk ja... 2,5bar (ca 35 pund) og oppover tenker æ... er jo lav profill så da må en ha litt mer trykk... vis bilen sporer så ha mer luft i, da hjelper det... å ikke brenn av gårde når du kommer til danmark... motoren må venne seg til høye turtall over lang tid... kjipt å få motor havari på autobanen...
Yngvejos Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 litt ot men hvor mye hk er det i motoren din trur du høres litt heftig ut men b27 og hartge topp En Hartge h27 motor har 205hk, 268nm. Så min bør vel ligge i nærheten av det. Den er ivertfall mye sterkere enn 325 motoren som sto i tidligere Ettersom jeg har forstått, er det høyere komp med eta stempel.
Frode_E30 Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 e luft trykk ja... 2,5bar (ca 35 pund) og oppover tenker æ... er jo lav profill så da må en ha litt mer trykk...vis bilen sporer så ha mer luft i, da hjelper det... å ikke brenn av gårde når du kommer til danmark... motoren må venne seg til høye turtall over lang tid... kjipt å få motor havari på autobanen... Motoren må venne seg til høyt turtall??? Altså den har ikke personlighet..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå