Gå til innhold

Air bag lampa har begynt å lyse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kommer på Bimmers-treffet i fjordparken i Drammen imorgen fra kl 18, så kan jeg sikkert ta en GRATIS diagnose av bilen din og se om det står noen grunn der :)

Skrevet
Har du satt kne'et ditt i passasjersetet nylig ? Isåfall kan det være sensormatta som ligger der som kan ha tatt kveld..

Haha! Tror faktisk min også er gåen..

Koster 900,- for ny hos GS.. :S

Etter det jeg har lest, så er det vanskelig å bytte denne matta. Er det noen her som har noen tips?

Skrevet

Har ikke noen tips ang å få byttet den sensormatten nei... Husker min røk på forrige bilen og da spurte jeg en kamerat av meg som jobbet på jæger om jeg kunne bytte denne selv. Da fikk jeg til svar at den burde jeg ikke begynne å rote med selv. Tror jeg betalte ca 3000kr for matten inkl. arbeid

Du får jo også tak i en sånn dummy.

Skrevet
Hvis du kommer på Bimmers-treffet i fjordparken i Drammen imorgen fra kl 18, så kan jeg sikkert ta en GRATIS diagnose av bilen din og se om det står noen grunn der :)

Det høres bra ut, da ses vi der?

Noen mobil nr til?

Skrevet
Har du satt kne'et ditt i passasjersetet nylig ? Isåfall kan det være sensormatta som ligger der som kan ha tatt kveld..

Ikke kneet men juice glasset mitt veltet på passasjersetet, og det lyset kom etter hvert...

Skrevet

Noen som vet hvor man får tak i en sånn dummy? Hørt at man kan koble bort den orginale matten og erstatte den med en sånn..

Skrevet

Kanskje være greit å finne ut hva som skjer hvis man IKKE har den (f.eks. har en dummy).

Vil ikke beltestrammeren aktiveres? Vil ikke sideair-baggene?

Vil DU (generelt) ha på samvittigheten at passasjeren din, mor, kjæreste, dør, bare fordi man skal spare noen penger? :?

Skrevet

hei, takk for hjelpen, det var veldig snilt av deg.

Får si fra hvis jeg kan hjelpe til med noe, verktøy eller skruer....

Skrevet
Kanskje være greit å finne ut hva som skjer hvis man IKKE har den (f.eks. har en dummy).

Vil ikke beltestrammeren aktiveres? Vil ikke sideair-baggene?

Vil DU (generelt) ha på samvittigheten at passasjeren din, mor, kjæreste, dør, bare fordi man skal spare noen penger? :?

Så lenge lampen lyser så vil ikke airbagen aktiveres så det dummyen skal gjøre er vel å sørge for at airbagen utløses selv om det ikke sitter noen i setet. Det eneste man risikerer er altså å måtte skifte mer enn egentlig nødvendig hvis man er i en ulykke og det ikke sitter noen i passasjersetet foran.

- Men er det noen som har fått tak i en slik dummy? Trenger en selv til E39 nemlig..

Skrevet

Vær obs på at det logisk nok finnes 2 typer dummies....

En for passasjer i setet, og en for uten passasjer i setet.

Fåes kjøpt på ebay, eller lage selv med tegninger som ligger på nett.

Det er også mulig å kode bort den sensorkretsen ved bruk av bmw's programvare.

Skrevet
Vær obs på at det logisk nok finnes 2 typer dummies....

En for passasjer i setet, og en for uten passasjer i setet.

Fåes kjøpt på ebay, eller lage selv med tegninger som ligger på nett.

Det er også mulig å kode bort den sensorkretsen ved bruk av bmw's programvare.

Finner intet slik på ebay jeg.. Link?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...