Gå til innhold

Kompressor til E36 M3 3.0 ? + chip & effektanlegg...

wagon
 Share

Anbefalte innlegg

Skal hente M3´en straks og kompressor har jeg veldig lyst å få på, men hva er bra merke og hvor kjøper jeg det ? Er det stor jobb å montere ?

Har også vurdert ess-tuning da de vet hva de gjør, noen andre som er flink med BMW og kompressor ?

Og til sist, er det nødvendig med chip i tillegg ? I så tilfelle hvem selger det, det kan jeg montere selv regner jeg med.

Takker og bukker for svar om noen vet/kan noe om dette :moroklem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha en "chip" el omprogrammering av styreenheten så den får riktig forhold bensin/luft etter montering av kompressoren. Vil tro at f.eks Ess ordner dette.

Er vel ikke vanlig å gjøre dette selv iallefall..

Evt kan det vel ikke skade å få det satt opp på en rullende landevei, så du får mappet det riktig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips: Lever fra deg bilen til noen som VET hva de driver med,la de montere og justere.Deretter henter du bilen og tukler aldri med det...

ESS er vel ikke dumt har jeg hørt.

Grunnen til at jeg sier dette er at når du monterer en kompressor så må alt justers inn på nytt.til dette kreves en masse utstyr og kompetanse som du som privatperson ikke har.Firma som ESS leverer ikke bare en kompressor,men et komplett kit som de tidligere har testet og justert på tilsvarende motor tidligere.

Desverre er det mange smartepettere som tror at de kan finne opp hjulet på nytt igjen.uten så mye som en lambda måler engang, bare ved å justere på bensintykk,ladetrykk osb..... Dette blir sjelden billig. :lol:

Hadde det vært så lett så kunne den lokale barnehagen gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare:hvis du skal sette kompressor på den, så må du bytte stempler. Dette er sikkert noe ESS kan bekrefte, så billig blir det ikke. Men selvfølgelig heftig hvis du tar kostnaden :wink: Tipper det da vil koste et sted mellom 60 og 70 000,-kr ferdig montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare:hvis du skal sette kompressor på den, så må du bytte stempler. Dette er sikkert noe ESS kan bekrefte, så billig blir det ikke. Men selvfølgelig heftig hvis du tar kostnaden :wink: Tipper det da vil koste et sted mellom 60 og 70 000,-kr ferdig montert.

Glemte å ringe dem idag, mye å gjøre. Ringer de på mandag å hører.

Hadde håpet på max 50, ferdig montert... men får høre hva totalen blir til slutt. Må jo holde seff, gidder ikke motorras !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ringe dem idag, mye å gjøre. Ringer de på mandag å hører.

Hadde håpet på max 50, ferdig montert... men får høre hva totalen blir til slutt. Må jo holde seff, gidder ikke motorras !

Koster 52 000,-kr med intercooler ferdig montert på M52. Og mener kittet er litt dyrere til M3 + som jeg sier ganske sikker på at motoren må åpnes og stemplene byttes. Da M3`ene med presse har lett for å brenne stemplene :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke like kritisk å bytte stempler ++ på 3,0 som på 3,2, etter hva jeg har fått høre. Og leverer ESS sett til e36 M3 lengre? Jeg vet de gjorde dette før og de hadde problemer med 3,2l utgaven.

Her finnes også noen kit, uten at jeg vet noe om seriøsiteten til dette firmaet. De har hvertfall skrudd opp prisene noe voldsomt siden sist jeg så :(

http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca ... 5_647_1540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt rundt nå, og bilen har gått litt langt til å hive på kompressor... Så det tar jeg på neste M3 ;)

Men, da trenger jeg en chip i det minste, og effektanlegg.

Hvem selger og monterer chip i akershus-området ?

Og hva skal man velge av effektanlegg ?

Er vel noen som har noen tips på det :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt rundt nå, og bilen har gått litt langt til å hive på kompressor... Så det tar jeg på neste M3 ;)

Men, da trenger jeg en chip i det minste, og effektanlegg.

Hvem selger og monterer chip i akershus-området ?

Og hva skal man velge av effektanlegg ?

Er vel noen som har noen tips på det :-k

BUMP!

Ingen som vet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip hadde jeg vært veldig forsiktig med, med mindre bilen blir justert på rullende landevei før dere sier dere ferdig. Sånn ebay chip er det iallefall bare å styre unna. En S50 koster en formue å bygge opp igjen ved ras.

Spar heller pengene til et carboninnsug, så får du iallefall litt rå lyd, og kanskje litt kvassere respons også.

Effektanlegg: Ta kontakt med Koed.

Hvordan konkluderer du med at M3 motoren har gått for langt til å montere på kompressor? Bruker den mye olje? Km stand er bare et tall, den sier ingenting direkte om standen. En kompis har kjørt drøyt 30 000km med turbo på sin orginale M20B25 med forsterket toppakning. Motoren hadde gått over 320 000km ved montering. Motoren er perfekt justert med MS datasprut og 0,6 bar arbeidstrykk. Funker finfint, bare man ikke blir hk gal. Da han tilbydde meg motoren for 18k i fjord vinter var jeg idiot nok til å si nei.. Angret hver dag etterpå.

Datasprut er et must skal man mate en såpass optimal motor som S50, med overtrykk. Og da kan det være like så greit å "bare" rive i smidd innmat, forsterket clutch (og, og ,og ,og ) og øke effekten med 2-300hk. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan konkluderer du med at M3 motoren har gått for langt til å montere på kompressor? Bruker den mye olje? Km stand er bare et tall, den sier ingenting direkte om standen.

Bil gått ca 200´ og det er visst langt med montering av kompressor, ikke vet jeg...

Henter bilen til uka først, men regner ikke med den bruker mere olje enn den skal.

Med tanke på chip så tenkte jeg ett firma som kan dette kunne få gjøre dette, men må finne noe i nærheten.

Skal sjekke KOED angående effektanlegg.

Om noen har brukt å selge ta kontakt på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...