plugg69 Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 har kjøpt meg en 83modell 323i uten motor som vi skal sette en m52b28 motor i.. motoren kom fra en 95modell 328i i sverige.. det jeg lurer på nå, er om jeg trenger original nøkler, tenningslås, og noe annet tull pga startsperre? om det er startsperre på den.. og så lurer jeg på om noen vet hvilken mellomaksling som kan passe?=) og evt har noen tips til dette bygget.. kan legge ut bilder om folk er interessert.. =) ellers så trenger jeg en zender framskjermbredder til passasjersida om noen har til salgs=)
LianLi Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Angående EWSII og ECU systemet så trenger de ikke nødvendigvis ecu/dme og ewsII systemet fra org motor, men ECU, EWSII og nøkkel er linket sammen så de må komme fra et og samme sett. I tilleg må du ha en ringantenne, samt den lille svarte boksen som er motakeren. I alt DME enhet, EWSII enehet, motakerenehet, ringantenne og nøkkel. Vet ikke hvordan det blir med tenningslås opp mot en e30 da men. Den ringantenna skal da vanligvis stå rundt tenningslåsen og lese av nøkkelen, da den har en microchip inni seg. Om det ikke er noe problem å starte en m52 med e30 tenningslås så kan også ringantenna være utenom men da må du legge nøkkelen med microchip intill anteanna og starte den på vanligmåte med e30 nøkkel. Ble litt rotete dette men.
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hm.. så det er ikke noen mulighet for å få start på den uten dette utstyret? jeg hadde håpet jeg kunne koble meg forbi startsperra på et eller annet vis.. motoren min er kjøpt på opphugging, så er ikke noe problem å få tak i resten.. men hadde jo vært mindre jobb om vi kunne koblet forbi..
LianLi Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Skal sette en m52b28 motor i min e36 320i coupe selv, og har søkt "en del" men det er vist veldig vanskelig og koble seg om denne ja. Har hørt om at det er noen som har kjøp chipper på ebay om å fjerne dette, men ikke vet jeg. Skal vel være mulig å koble ut EWSII systemet på DME enheten, vet ikke hvem som gjør dette men. Regner med det er like greit å bare skaffe seg et komplett system for å starte den med.
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hmm.. jeg er virkelig usikker... har en kjenning som riktignok har utstyr for å fikse dette, men jeg er i tvil. hvor sitter disse boksene (ews)
LianLi Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 EWSII eneheten skal være på passasjerside under hanskerommet.
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hadde håpet jeg slapp å kjøre til sverige for å plukke ut resten liksom.. er det mye jobb? la forresten ut et par bilder av touringen min og:P
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 men dme enheten og ecu, er ikke det samme boksen? jeg er ikke så inne på dette. har en kompis som skal hjelpe meg med å bygge..
LianLi Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Tror ikke det er noe er spessielt med jobb å ta ut delene nei. Litt mer jobb med ringantenna sikkert. De selger også komplette kit på koed.no for 3100kr ca + frakt. Var meget pen den bilen din ja, passet bra med den leppa under m-tech fangeren
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hmm.. jeg skal pakke ut motorn når jeg kommer hjem på onsdag og se hvilke bokser dem pakka med.. var i sverige og henta den på torsdag.. takktakk.. faktisk nettop fått på leppa=) ble ganske mandig=) hehe
Dirty Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 den motoren du har på bilde. er ikke no m52 iallefall. henne er vanosen ? letteste måten å koble seg unna startsperra. er å bruke 325 ledningsnett. og ECU. det har jeg gjort. og det fungerer topp.
toomas Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 men motoren på bilde er jo ingen m52. såvidt jeg kan se er det en m50 uten vanos. altså en 91-93 modell enten 2liter 2,3 eller 2,5 liter og de motorene uten vanos kommer jo ikke med start sperre. hvis jeg ser feil og det er en m50b25 med vanos kan den ha startsperre. og i det tilfelle har jeg en hjerne liggende som passer den motoren uten start sperre send pm om du trenger.
plugg69 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hmm.. skal være fra en 95modell 328... den har oljepåfyllinga framme.. så må være en m52
toomas Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 m52 motoren har jo svart plast deksel ikke stål som på denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå