vetu03 Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Hei... Byttet til Coilovers på bilen her om dagen, men når jeg vare ute å testet i dag, så kommer det en dunke lyd når jeg kjører i dumper og sånn. Brukte topplager av denne typen: Noen som har montert sånne før å kan fortelle meg hva jeg kan ha gjort feil? Mvh Vegard
Hoem Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 se etter først og fremst om eksosanlegget slå borti noe.
hagenisse Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Foran antar jeg, ettersom du poster slike topplager. Da tipper jeg enten at du ikke har strammet nok, eller at noe til stabstaget har tatt kvelden samtidig som du holdt på.
S.Arnesen Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 har faktiskt fått samme symptomer som deg.. .etter strammet alt, men hjalp ikke noe...
thorbis Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 har du coilover av type k-sport oxo? jeg fikk samme lyd, da med D2 samme produkt. og da var det at jeg hadde glemt og smøre opp topplageret slik at demperen blei vridd sundt idet jeg svingte og da løsnet den fra fjørbeinet. den store muttern altså. sjekk det. og sjekk om det er felger som kan ha subbet oppi. kjent problem det ved ombygging til coilovers. mvh Thorbjørn R
tuned Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 er unbraco skruene i topp lagrne skrudd hardt nok eller så vet jeg disse har laget litt lyd for noen. Og som torbis sier sjekk den store kontra mutteren til justeringa på lengden av fjærbenet at den ikke har løsnet seg igjen etter at du har svingt noen ganger nå.
vetu03 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 Tror kanskje jeg har funnet ut av det.. Topplageret er såppas tynt i forhold til det ugjengede partiet på stempelet, så når jeg strammet til så gikk den lille foring sasken som følgte med så langt ned at den stoppet på det ugjenga partiet.. Og da kjentes det ut som jeg hadde strammet til kjempe godt, men var slark i det fortsatt.. Shimset opp topplageret med 1 skive, og fikk plutselig strammet mer enn før.. Og da virket det som om det fungerte, har bare fått gjort det på ene siden, så når jeg var ute å kjørte så hørtes det ut som det bare kom fra den andre siden.. Nei, har ikke k-sport coilovers..
BreitBau Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 du har vel skive under topplageret? Du gjør vel ikke samme feilen som de før deg hadde gjort+
vetu03 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 hehe, ja har jo den skiva der... Men bygde for lite i høyden med alt det montert.. Så har shimsa opp selve topplageret med en "vanlig" skive oppå den som skal sitte der, den jeg manglet på de gamle teddysen!! Og da ser det ut til å fungere...
BreitBau Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Stemmer Hehehe.. hvordan har du stilt de inn nå? Fra første gjenge og opp til underkanten av justeringsmutteren? Selv har jeg ca 4 cm
vetu03 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 Har ikke målt i cm, men fra bunn av gjengene og opp til den justerings ringen har jeg 20 ringer på gjengene.. Men er helt annerledes enn på dine det. har nok mye mer enn 4cm på justeringa men den er lav enda:p Målte vel 9cm fra midt på gt leppa til gulvet.
BreitBau Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Jada.. Klar over det.. Det er jo fordi du har lager, men ikke noe foring der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå