spruddel Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Veldig spennende prosjekt. Har selv tenkt litt på skjerm, men dette så jo mye morsommere ut (og dyrere?) Får jeg lov å spørre omtrent hva dette koster? Mulig jeg heller går for en 1DIN spiller med skjerm som kommer ut. Er det vanskelig å montere? Lykke til videre
Haug530D Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 er de kostbare fra statene? Betalte ca 3600,- + moms, til sammenlikning koster den samme forsterkeren i Norge ca 6000,-
Haug530D Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Veldig spennende prosjekt. Har selv tenkt litt på skjerm, men dette så jo mye morsommere ut (og dyrere?) Får jeg lov å spørre omtrent hva dette koster? Mulig jeg heller går for en 1DIN spiller med skjerm som kommer ut. Er det vanskelig å montere? Lykke til videre Har mistet oversikten over hva det koster, hehe, men rundt en 15-20 000,- har det nok blitt, men er ikke så voldsomt dyrt egentlig siden jeg har kjøpt litt nå og da, montering i E39 er utrolig lett egentlig er gode kanaler på sidene til kabler å sånn.
KrHeLl Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Mulig jeg heller går for en 1DIN spiller med skjerm som kommer ut. Er det vanskelig å montere? Er ikke noe problem å montere dette nei, dvs. kommer ann på om du vil ha både spiller og skjerm da blir det fort vanskelig. Jeg vil anbefale deg å montere en kombi da (spiller og skjerm). Selv har jeg begge deler, men det var en H*****'s modifisering så hvis du skal ha begge så kan jeg komme med noen tips.
Haug530D Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Monterte Focal Acess 130A foran i dag, hadde samme settet bak fra før:
f1-gubben Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Du har en 7" Lilliput, skriver du. Har du montert den inn i bilens interiør eller er det en frittstående?
Haug530D Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Du har en 7" Lilliput, skriver du. Har du montert den inn i bilens interiør eller er det en frittstående? Har bare festet den provisorisk, den skal integreres etter hvert.
f1-gubben Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Du har en 7" Lilliput, skriver du. Har du montert den inn i bilens interiør eller er det en frittstående? Har bare festet den provisorisk, den skal integreres etter hvert. Jeg holder også på med en carputer, men kommer til å bygge om igjen om en måneds tid. Sitter og venter på et nVidia ION hovedkort. Mitt foreløbige prosjekt kjører Windows Embedded med Centrafuse frontend. Har det bare på labpulten for tiden, men det skal inn i min E39 i løpet av våren/forsommeren. Alt av kabler er strekt i bilen. Men når det gjelder innbygging av Lilliputen er jeg litt i tvil. Finnes noen ferdige produkter på markedet, men jeg har tenkt å prøve å lage en ramme selv.
Haug530D Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Du har en 7" Lilliput, skriver du. Har du montert den inn i bilens interiør eller er det en frittstående? Har bare festet den provisorisk, den skal integreres etter hvert. Jeg holder også på med en carputer, men kommer til å bygge om igjen om en måneds tid. Sitter og venter på et nVidia ION hovedkort. Mitt foreløbige prosjekt kjører Windows Embedded med Centrafuse frontend. Har det bare på labpulten for tiden, men det skal inn i min E39 i løpet av våren/forsommeren. Alt av kabler er strekt i bilen. Men når det gjelder innbygging av Lilliputen er jeg litt i tvil. Finnes noen ferdige produkter på markedet, men jeg har tenkt å prøve å lage en ramme selv. Kjøpte en noelunde ferdig løsning til dette, må bare få satt lilliputten inn i den ramma jeg kjøpte, har ett tomt lilliputhus som jeg skal bruke, så flytter jeg innmaten over fra den Lilliputten jeg bruker nå.
Haug530D Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Ja da fikk jeg koplet opp en Alpine Pdx 4.150w forsterker, skal jommen meg si det ble en bra kombinasjon med Focal høytalerne ja, fungerte fint uten støyfilteret som jeg hadde på den tidligere Netthandelen forsterkeren, verre dritt en det skal du lete lenge etter.
ProjectE39 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Hei, kult prosjekt, hvordan integrerer du OBC'en i dette systemet??
Haug530D Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 Hei, kult prosjekt, hvordan integrerer du OBC'en i dette systemet?? Foreløpig har jeg ikke integrert noe som helst, har ikke Multiratt heller, men har planer med det også, er ett virkelig langtidsprosjekt dette her, gjennstår ennda en del ting, som å integrere skjermen, sette inn tvkort og litt småtteri.
ProjectE39 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Hehe, ok skjønner! Har tenkt på carputer-prosjekt jeg også, har søkt litt på nettet etter løsninger og ideer, men finner ingen løsning på hvordan man integrerer bmw's OBC i car pc-systemet. Lurer på om det _kan_ bli litt tricky å få det til.
Jay-O Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Spennende prosjekt! Jeg har et selv gående i min bil. Apple Mac Mini 40GB Lilliput 10.5" touch skjerm Apple trådløst keyboard Netcom Mobilt Bredbånd Ekstern HDD på 1TB Ekstern antenne til WiFi Sliter litt med strømmen, er redd for å tømme batteriet ved å direkte koble opp til omformeren... selv om den har en av/på knapp, så er det fort gjort å glemme den en gang.... Jeg sliter og med forsyningen av strøm - jeg belaster 115W maks, på en 150W omformer, men det virker som om den ikke klarer å "starte" noen ganger... Må jeg bite i det og kjøpe meg en 300W eller er det en quick fix? Jeg har bestillt Bluetooth OBDII enhet - men jeg har visst for ny bil til at det kan virke på min med Carsoft... Men planen var å ha den koblet til Mac`en og lese av live info... Jaja, det var litt om mitt opplegg - skal bli spennende å se ditt helt ferdig!
ProjectE39 Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Litt OT siden jeg ikke fikk noe svar på tråden som jeg startet på forumet angående ombygging fra OBC og Business CD til Navi/TV-enhet, har funnet en rimelig enhet i sverige, den med 16:9-skjermen. Har CD-veksler fra før, samt multifunksjonsratt. Noen av dere her inne som vet om TV/Navi-enheten er plug and play når man tar ut cd-spilleren og obc/radio/betjeningspanelet? Kan jeg bruke radiomodulen jeg har fra før? Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå