Haug530D Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Ja da var jeg begynnt å montere Carputer i bilen, måtte ta en pause nå, har holdt på siden kl 12 i dag, altså 8 timer, med kabeltrekking banning å kaffipauser, i tilegg til regn. Følgende skal inn i bilen: Voompc 2 1.5ghz 1 gb ram 7" lilliput 2 usb x 5m 1 vga x 5m 2 signal kabler ca 5m 4 høytaler kabler US carvor 200w forsterker (kun som erstatning for headuniten, i tilegg er den mindre enn ett a4 ark og lett å plassere) Bluetooth trådløst tastatur gps trådløst nettverk
Haug530D Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 til tider kaotisk. Kabling til døren. Det var noe dritt å legge kabler ut til dørene, men det gikk med litt modifisering, jeg skal bruke de orginale høytalerne, disse skal byttes ut på ett senere tidspunkt. ett par signalkabler, monteringsrammen skal vekk og inn skal en lilliput 7" touch lcd. Her kommer Carputeren å forsterker. Tenkte selvfølgelig ikke på at strøm bør gå på ene siden mens høytaler kabler bør være på andre siden, tok derfor å skjermet kabelen med alu folie, håper det går greitt. GPS antenna blir stående bak midterste nakke støtte, for de som lurer på hvordan det blir med varmetråder å GPS, så går det greitt da GPS benytter seg av Sirfstar 3 og den har ikke problemer med varmetråder.
ChrZZ Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 GPS antenna blir stående bak midterste nakke støtte, for de som lurer på hvordan det blir med varmetråder å GPS, så går det greitt da GPS benytter seg av Sirfstar 3 og den har ikke problemer med varmetråder. Tror jeg ville anbefalt å prøvd sotespray på GPS-mottakeren slik at den ikke "lyser" så mye opp. Forteller litt mer hva slags system du har satt i bilen, og da mer utsatt for tyveri. Anywho, bra prosjekt du har! Hva slags programvare skal du kjøre på dette? Har selv planer om dette i min bil, og det blir da seendes ut slik foran:
Haug530D Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 GPS antenna blir stående bak midterste nakke støtte, for de som lurer på hvordan det blir med varmetråder å GPS, så går det greitt da GPS benytter seg av Sirfstar 3 og den har ikke problemer med varmetråder. Tror jeg ville anbefalt å prøvd sotespray på GPS-mottakeren slik at den ikke "lyser" så mye opp. Forteller litt mer hva slags system du har satt i bilen, og da mer utsatt for tyveri. Anywho, bra prosjekt du har! Hva slags programvare skal du kjøre på dette? Har selv planer om dette i min bil, og det blir da seendes ut slik foran: Det har jeg ikke tenkt på, mulig jeg trekker noe stoff rundt den så den går i ett med interiøret. ja det blir sånn foran hos meg og, av programvare blir det nok veksling mellom Centrafuse og Roadrunner, til GPS'en skal jeg bruke ett program som heter Sygic drive med Roadrunner, i Centrafuse er det GPS program som bruker samme kartene som destinator 6.
ChrZZ Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Høres bra ut dette her! Husk å teste GPS-mottakeren med stoffet du skal ha på før du fester det på da Skal følge med på tråden din!
Haug530D Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Der røk lilliputen, så nå er gode råd dyre, er vel ingen i Norge som forhandler Lilliput 629GL 7" touch lcd?
ChrZZ Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Aj aj.. Hvordan fikk du til det? Hva skjedde? Hvorfor kjøpe i Norge? Har du såpass dårlig tid, til at du vil betale 1000,- for en skjerm, enn å kjøpe den i utlandet?
Haug530D Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Skrevet Juli 24, 2008 Aj aj.. Hvordan fikk du til det? Hva skjedde?Hvorfor kjøpe i Norge? Har du såpass dårlig tid, til at du vil betale 1000,- for en skjerm, enn å kjøpe den i utlandet? Kan være for jeg tok strømmen fra sigarett tenner uttaket, ser de fleste på Mp3car anbefaler strøm fra pc'en, vel vel, bestillte express fra statene, håper jeg har den senest torsdag, vi reiser på fredag, til Danmark å Tyskland, har uansett en Tomtom i backup
Haug530D Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Ja nå ser det litt lysere ut, bestillte som sagt en ny lcd, denne gangen er det den nyeste Lilliput skjermen med led bakgrunnsbelysning, pakkesporingen lover godt: KOELN (COLOGNE), DE 07/25/2008 9:57 P.M. ARRIVAL SCAN PHILADELPHIA, PA, US 07/25/2008 10:35 A.M. DEPARTURE SCAN 07/25/2008 8:36 A.M. DEPARTURE SCAN PHILADELPHIA, PA, US 07/24/2008 11:41 P.M. EXPORT SCAN 07/24/2008 10:53 P.M. ARRIVAL SCAN SPARKS, MD, US 07/24/2008 8:46 P.M. DEPARTURE SCAN 07/24/2008 8:24 P.M. ORIGIN SCAN US 07/24/2008 4:33 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED Har også fått lagt opp strømkabler direkte fra pc'en, sånn at skjermen skal få jevn og stabil strøm. I tilegg så bruker jeg nok Tomtom One Xl med Vesteuropa kart.
stanley Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Ser bra ut mann! Tror dette blir bra! Misunner deg litt for den Lilliputen med backlight....tåler vel sol å greier . -stan
Haug530D Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Ser bra ut mann! Tror dette blir bra! Misunner deg litt for den Lilliputen med backlight....tåler vel sol å greier . -stan Blir litt bedre i solen da ja, her er en sammenlikning på den nye å gammle: http://store.mp3car.com/2008_Lilliput_7 ... on-016.htm
Haug530D Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Selvfølgelig ligger skjermen i Oslo og blir sendt videre med posten, noe som tar ca 2 dager fra posten får pakken, så det blir nok cd spiller å GPS på turen. Uansett er alt klart for skjermen nå, jeg har ikke laget noe ramme til skjermen da den nye ikke passer inn i den gammle og omvendt. Her er ett par bilder til Det som ligger oppå Carputeren er forsterkeren og den yter vel omtrent det samme som en Cd spiller gjør, trenger ikke noe mer da jeg har orginal høytalere, de regner jeg med blir byttet med Focal etter ferien.
Haug530D Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Ja da var jeg tilbake fra ferie å den nye skjermen ligger på posthuset, så da henter jeg den i morgen så får vi se.
Haug530D Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 Ikke så mye som skjer for tiden, har holdt på med støy eliminering for det meste, har også bestillt en del ting å tang: Kraftig Usb nettverkskort på hele 200mw http://www.engeniustech.com/datacom/pro ... spx?id=154 Wifi/Gps/Cellular antenne: http://store.mp3car.com/Roof_top_GPS_Ce ... om-008.htm tv/radio kort: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=3 ... roductTabs Volum kontroll: http://www.griffintechnology.com/products/powermate ++ diverse småtteri, usb hubber, kabler etc....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå