morteym Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 For en rå lyd fra csl-motoren... jeg har prøvd flere vanlige m3 med manuell kasse tidligere, men denne syntes jeg var mye artig å kjøre. Har utelukket smg-kasse i jakten på en m3, men jeg syntes faktisk det var veldig artig å kjøre denne. Det kan jo ha noe med den råe lyden å gjøre, men... Har jo kjørt 323 Ci 2000 mod i 5 år nå. Er veldig lei giringa, men har tenkt at med en så rå bil som m3 så må jeg ha manuell. Nå er jeg nesten litt i tvil.
Kristian Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 hvis det var en csl du prøvde så har vel den grommere lyd åkkesom. carboninnsug og div gjør vel sitt...?
Eksos Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Har prøvd SMG på E93 M3, men hadde nok valgt manuell om jeg skulle ha kjøpt
morteym Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 SMG låter lissom ikke så bra i mine ører (mye pga det jeg har lest både av andres meninger og det med at enkelte smg-kasser er kjørt hardt pga racestarter osv), men jeg syntes det var givende og gøy å kjøre denne. Det kan jo ha noe med at det var nytt for meg da. Det hadde selvsagt ikke vært no spesielt uten den ville lyden og responsen... Har tenkt på den lyden i hele kveld.. huff Jeg må ha sånn lyd! Koster 15k for et csl karboninntak tror jeg... grisemye penger for en liten del, men lyden er jo halve opplevelsen... Etter det jeg har funnet ut, så står det karboninntaket for mesteparten av den spesielle lyden som m3 csl har.
eriklepe Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Eksos skrev: Har prøvd SMG på E93 M3, men hadde nok valgt manuell om jeg skulle ha kjøpt e93 m3 har da ikke smg.
Innovation Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 morteym skrev: For en rå lyd fra csl-motoren... jeg har prøvd flere vanlige m3 med manuell kasse tidligere, men denne syntes jeg var mye artig å kjøre. Har utelukket smg-kasse i jakten på en m3, men jeg syntes faktisk det var veldig artig å kjøre denne. Det kan jo ha noe med den råe lyden å gjøre, men...Har jo kjørt 323 Ci 2000 mod i 5 år nå. Er veldig lei giringa, men har tenkt at med en så rå bil som m3 så må jeg ha manuell. Nå er jeg nesten litt i tvil. Hehe, det eneste som er sikkert er at du vil oppleve et kjempeløft og at du vil kose deg gløgg ihjel Det er i alle fall min erfaring. Når jeg sist skulle ha ny bil var jeg så "dum" å prøvekjørte en 3-liter FØR jeg prøvekjørte 2liter'n. Det ble liksom bare dyrt når valget skulle tas
oddis Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 SMG mellomgasser. Går fint ann å gjøre det selv med ei manuell kasse, men det krever at man er aktiv i kjørestilen. Carboninnsuget på CSLn gjorde nok mye av inntrykket feil ifht. til standard M3. Klart det er moro med SMG, men man må tilpasse seg en ny kjørestill, iallefall slik jeg føler det.
hagenisse Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 oddis skrev: Går fint ann å gjøre det selv med ei manuell kasse, men det krever at man er aktiv i kjørestilen. Jeg mellomgasser i kø jeg..
morteym Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Jeg skjønner at de som allerede har kjørt mye på bane med manuell-kasse og har sin kjørestil ikke vil gå over til smg, men for en vanlig sjåfør som ikke er så "fintfølende" så må det vel være få ulemper?
hagenisse Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 At noen er gammeldagse og absolutt skal dunke inn girene med en pinne er greit nok, men SMG har vel egentlig kun fordeler.
milhouse Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Innovation skrev: morteym skrev: For en rå lyd fra csl-motoren... jeg har prøvd flere vanlige m3 med manuell kasse tidligere, men denne syntes jeg var mye artig å kjøre. Har utelukket smg-kasse i jakten på en m3, men jeg syntes faktisk det var veldig artig å kjøre denne. Det kan jo ha noe med den råe lyden å gjøre, men...Har jo kjørt 323 Ci 2000 mod i 5 år nå. Er veldig lei giringa, men har tenkt at med en så rå bil som m3 så må jeg ha manuell. Nå er jeg nesten litt i tvil. Hehe, det eneste som er sikkert er at du vil oppleve et kjempeløft og at du vil kose deg gløgg ihjel Det er i alle fall min erfaring. Når jeg sist skulle ha ny bil var jeg så "dum" å prøvekjørte en 3-liter FØR jeg prøvekjørte 2liter'n. Det ble liksom bare dyrt når valget skulle tas Hva?? er det dyrt å kjøpe bil av meg????? Er en kjempe fin bil du har hvertfall!!
Kristian Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 jeg fikk litt delte følelser når det gjelder smg i e46 m3, og trur nok jeg ville valgt manuell. men smg kassen i e60 m5 digget jeg! forstå det den som kan?:/
morteym Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Hva slags delte følelser da? Positive vs negative..
Eksos Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 eriklepe skrev: Eksos skrev: Har prøvd SMG på E93 M3, men hadde nok valgt manuell om jeg skulle ha kjøpt e93 m3 har da ikke smg. Sorry, blanda litt der, tenkte på "F1 giring"..
R Andersen Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 hagenisse skrev: At noen er gammeldagse og absolutt skal dunke inn girene med en pinne er greit nok, men SMG har vel egentlig kun fordeler. Jeg tror jeg hadde vært veldig usikker på hva man skal gjøre når man er "ute å kjører" på banen, dvs får litt ukontrollerte slepp etc. Da syntest jeg det er greit å ha en clutch å klemme inn. Men jeg har kun prøvd SMG på vanlig vei, og ei heller på grensen, så det er kanskje en eller annen måte å komme seg ut av slike situasjoener med en SMG også..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå