Øyvind L. Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Er det noen her på forumet som har en E30 som er godkjennt i Norge uten å dra til TUV i Tyskland? Min E30M3 er godkjent med S50B30 uten TÜV papirer. Kun gått den lange veien via BT i norge. Min ble godkjent i 2004. Dette er komplett umulig idag, har sjekket.
brunobrun Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 makan til negativitet har jeg aldri i min levetid sett på noe slags forum..
Kristov Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Dette lar seg gjøre med følgende premisser: - Motor må godkjennes via TÜV - de krever da minimum komplett E30 M3 understell for effekt opp til 340hk i E30. - Egenvekt på bilen må ikke overskride 1210kg (gjelder en E30 325i). Dette pga de nye reglene fra 1.1.2008. - Akselvekter foran/bak må ikke overskride det som står i vognkortet. Som man ser gjør de nye reglene det mye vanskeligere å få noe godkjent og man må lage en veldig gjennomtenkt plan. I korte trekk er det ikke særlig gunstig å sette inn tyngre motorer da man fort kan møte veggen vedrørende vekten.
knut_olestad Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 3,5l (m30b35) burde vel kunne godkjennes i Norge vel? Siden Alpina kom med den motoren eller? Det går hvis du kan skaffe papirer ifra Alpina på at karrosseriet de brukte var likt de du skal bruke.. Ja, det er vel strengt tatt umulig vel? Alpina er visstnok ikke så vanskelige å ha med å gjøre. Send en mail til dem, kan hende du blir positivt overraska
Pelton Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Handler vel mer om realiteter enn om å være negativ. På mange måter trist at BT og den norske stat generelt er firkantete, men det er desverre det man har å forholde seg til I mange tilfeller er det nok ikke bare ulemper med det heller.
Pelton Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 3,5l (m30b35) burde vel kunne godkjennes i Norge vel? Siden Alpina kom med den motoren eller? Det går hvis du kan skaffe papirer ifra Alpina på at karrosseriet de brukte var likt de du skal bruke.. Ja, det er vel strengt tatt umulig vel? Ja desverre. Kan ikke skjønne hvorfor? Må da gå ann å få tak i disse papirene?!
Øyvind L. Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Du finner vertfall ikke papirene her inne. Er ingen grunn til av jeg ikke vil at du skal klare å godkjenen din bil. Det hadde jo vært kjempe bra om du hadde klart det, men det er noen stykker før deg som har prøvd dette og misslykket. Har du feks sendt en mail til Alpina å spurt om det du lure på. Det er de som vrikelig kan svare deg. BMW norge er vel inpotør av Alpina, har du snakket med de? Vi andre som har godkjent bilene vår har gått den lange veien selv uten om å spørre på diverse forum hvor det sitter hundrevis av verdensmesterer som alle har forskjellige svar. Det er spesielt de som ikke har prøvd dette som har de sterkeste meningene. En annen ting er at i norge så er det desverre forskjell på hvor i landet du er når det kommer til en slik godkjenning. Noen plasser er det blant nei og andre passer er det ingen problem. Ring din lokale BT og hør hva de har å si... Du må gjøre en del researche selv her desverre. Sorry hvis jeg virker negativ og frekk nå, men er bare litt realistisk nå.
G-RACING Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hva med det svenske organet, kan man ikke få det godkjent der? Husker ikke hva det heter igjenn...
Kristov Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hva med det svenske organet, kan man ikke få det godkjent der?Husker ikke hva det heter igjenn... Jo, hvis du bor i Sverige! Det heter SBP.
Lars89 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Heter SFRO og tillater "litt" mer en biltilsynet. Kan bygge ditt eget rørrammechassi og hive en motor og noen lys på og få det godkjent, selvfølgelig med noen regler/begrensninger. SBP (svensk bilprovning) er et statlig organ for EU-kontroller.
NiklasJa Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Jeg er ikke så sikker på om dette stemmer, eller om jeg er helt på bærtur nå.... Men kan man ikke gjemme seg bak forvaltningsloven for å få noe godkjent. Man må vel sannsynelig gjennom samme papirmølle. Eller kansje den nye loven (som jeg ikke har lest enda) som gjelder uansett.
G-RACING Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 SFOR var det ja. Hvorfor er ikke det mer snakk om dette organet? Alle snakker om tyskland og TUV godkjenning, men sverige må jo være billigere. Er det vanskeligere å få det til der?
Kristov Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 SFOR var det ja. Hvorfor er ikke det mer snakk om dette organet? Alle snakker om tyskland og TUV godkjenning, men sverige må jo være billigere. Er det vanskeligere å få det til der? Vil vel tro det er fordi Biltilsynet i Norge ikke godtar deres godkjenninger. Biltilsynet er ei heller nødt til å godta TÜV sine godkjenninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå