Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 TÜV er ett slikt labratorium det er jeg nesten sikker på, uansett så skal jeg kontakte biltilsyn før jeg reiser nedover. TUV og Dekra et godkjenning/anbelings sted som kun kan anbefale at ombyggninger blir godkjennt i henhold til Tyske regler. Norske myndigheter har til nå godtatt dette men har nå etter finlesing og tolkning av Norskt regelverk funnet ut at dette slett ikke er noe de må godta. Det er ikke dermed sagt at man konsekvent ikke får godkjennt med slike papirer men at det ikke er automatikk i dette slik som før. Det har også blitt oppdaget endel juks og forfalskninger av slike papirer noe som har gjort at myndighetene nå sier nei til slikt.
Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Vet at SS Performance kan hjelpe deg med TUV-Godkjenning i tyskland. De gjør det, men det koster heroin!! En TÜV godkjenning i tyskland mente jeg koster rundt 1500€. Så skal jo seff SS har noe for jobben.
Ole@Automote Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 TÜV er ett slikt labratorium det er jeg nesten sikker på, uansett så skal jeg kontakte biltilsyn før jeg reiser nedover. TUV og Dekra et godkjenning/anbelings sted som kun kan anbefale at ombyggninger blir godkjennt i henhold til Tyske regler. Norske myndigheter har til nå godtatt dette men har nå etter finlesing og tolkning av Norskt regelverk funnet ut at dette slett ikke er noe de må godta. Det er ikke dermed sagt at man konsekvent ikke får godkjennt med slike papirer men at det ikke er automatikk i dette slik som før. Det har også blitt oppdaget endel juks og forfalskninger av slike papirer noe som har gjort at myndighetene nå sier nei til slikt. TÜV og Dekra har aldri vært noe annet i forhold til norskt biltilsyn heller, BT trenger ikke godkjenne noe som helst selv om du har TÜV papirer men att det hjelper på det er det ikke tvil om. De trenger ikke godkjenne om du kommer med papir fra bil produsent heller. Jeg fikk servert for mange år siden fra BT att TÜV kunn var en anbefaling om godkjenning.
Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 TÜV er ett slikt labratorium det er jeg nesten sikker på, uansett så skal jeg kontakte biltilsyn før jeg reiser nedover. TUV og Dekra et godkjenning/anbelings sted som kun kan anbefale at ombyggninger blir godkjennt i henhold til Tyske regler. Norske myndigheter har til nå godtatt dette men har nå etter finlesing og tolkning av Norskt regelverk funnet ut at dette slett ikke er noe de må godta. Det er ikke dermed sagt at man konsekvent ikke får godkjennt med slike papirer men at det ikke er automatikk i dette slik som før. Det har også blitt oppdaget endel juks og forfalskninger av slike papirer noe som har gjort at myndighetene nå sier nei til slikt. TÜV og Dekra har aldri vært noe annet i forhold til norskt biltilsyn heller, BT trenger ikke godkjenne noe som helst selv om du har TÜV papirer men att det hjelper på det er det ikke tvil om. De trenger ikke godkjenne om du kommer med papir fra bil produsent heller. Jeg fikk servert for mange år siden fra BT att TÜV kunn var en anbefaling om godkjenning. Men før 01.01.08 så godtok BT i 99% av tilfellene en godkjenning ifra TÜV, men nå har de endret mening.. Og en E30 har ikke blitt levert med mere enn 238hk ifra BMW så jeg tror det blit et problem, men hvis du klarer det er det jo konge bra. Min E30M3 med S50B30 er godkjent hos BT uten TÜV papirer. Den ble godkjent i 2004 med orginale bremser så de var ikke så strenge før som nå.
Ole@Automote Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg kommer til å prøve BT før jeg kjører nedover gidder ikke ta turen før jeg har prøvd uansett. Har bremser som stopper tog i kjelleren men de kommer ikke på før jeg får 18" felga mine på plass. nå har jeg e36 M3 bremser foran og Z3 M bremser bak. Bilen min er også en 1986 mod så jeg slipper til og med kat.
MPowered Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Bremsene er sikkert gode nok de, men det er chassis og effekt de ser på. Jeg har nettopp godkjent en M3 nå selv, og vet hva de legger vekt på. De skal ha bekreftelse fra verksted på at dette er skikkelig gjort, bekreftelse på at bremser og drivverk holder til effekten om ikke det kommer fra samme bil som motor. De skal vite at chassiset tåler effekten, og dette må også dokumenteres. De sender deg rett hjem uten papirer på det! Bilens totale vekt vil forsatt stå, så all ekstra vekt vil gå utover seteplasser. Er den for tung får du ikke godkjent i bilen i hele tatt... Prøv å skaffe papirer på mest mulig før du oppsøker BT, for de undersøker ingenting, de vil bare lese seg frem til hva du har gjort med bilen. Eneste de sjekker er skjøting i karosseriet.
Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg kommer til å prøve BT før jeg kjører nedover gidder ikke ta turen før jeg har prøvd uansett. Har bremser som stopper tog i kjelleren men de kommer ikke på før jeg får 18" felga mine på plass. nå har jeg e36 M3 bremser foran og Z3 M bremser bak. Bilen min er også en 1986 mod så jeg slipper til og med kat. Disse tog bremsene dine godkjenner de garantert ikke på den bilen så de hadde jeg lagt igjen hjemme.. Er du uheldig får du problemer med E36 bremsene..
Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Bremsene er sikkert gode nok de, men det er chassis og effekt de ser på. Jeg har nettopp godkjent en M3 nå selv, og vet hva de legger vekt på.De skal ha bekreftelse fra verksted på at dette er skikkelig gjort, bekreftelse på at bremser og drivverk holder til effekten om ikke det kommer fra samme bil som motor. De skal vite at chassiset tåler effekten, og dette må også dokumenteres. De sender deg rett hjem uten papirer på det! Bilens totale vekt vil forsatt stå, så all ekstra vekt vil gå utover seteplasser. Er den for tung får du ikke godkjent i bilen i hele tatt... Prøv å skaffe papirer på mest mulig før du oppsøker BT, for de undersøker ingenting, de vil bare lese seg frem til hva du har gjort med bilen. Eneste de sjekker er skjøting i karosseriet. E36 er enkelt å godkjenne som M3. Eneste som byr på problemer er hvis man skal bygge om en 316 til M3. Grunnene er siden 316 her 20kg(tror det var 20kg) mindre akselvekt enn M3. Akselvekten er det umulig å endre så da må du lette mye. Dette vet jeg siden naboen gjorde den jobben for noen mnd siden. Han bygde på en 316 og de angret han på. 318 går fint. Vi gjorde en del triks der for at den skulle bli godkjent... Naboen måtte til og med ha papirer på de orginale m3 fjørene ifra BMW. Hvis ikke han kunne vise papirene så ble den ikke godkjent. Var et fryktelig styr. Når jeg godkjente min E30M3 med S50 var de syyykt opptatt av støy. Støymåling som viste at den ikke bråkte mere enn 87db. Det var noe sinnsykt styr. Endte opp med at jeg måtte sette på ei bakpotte ifra en 324d for å få ned støyen.
Spiritus Sancti Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Så det dere sitter og sier er at jeg ikke får godkjent min bil med 3,6/3,8l? Jeg skal ha noe som går godt i e30'n min, en m20b25 går bra. Men ikke GODT. Og godkjenner de liksom ikke K Sport bremsene? Det følger med Tuv papirer på det..
Kristov Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Så det dere sitter og sier er at jeg ikke får godkjent min bil med 3,6/3,8l? Jeg skal ha noe som går godt i e30'n min, en m20b25 går bra. Men ikke GODT. Og godkjenner de liksom ikke K Sport bremsene? Det følger med Tuv papirer på det.. Det vi sier er at dette blir vanskelig. Det beste utgangspunktet er 320i/325i før 1988.
Øyvind L. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg tror ikke du får godkjent den, men hvis du gjør så er jo det utrolig bra. Jeg håper jo selvfølgelig du får den godkjent, men som sakt så tviler jeg at det går.. Men du må ha lykke til
Spiritus Sancti Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Så det dere sitter og sier er at jeg ikke får godkjent min bil med 3,6/3,8l? Jeg skal ha noe som går godt i e30'n min, en m20b25 går bra. Men ikke GODT. Og godkjenner de liksom ikke K Sport bremsene? Det følger med Tuv papirer på det.. Det vi sier er at dette blir vanskelig. Det beste utgangspunktet er 320i/325i før 1988. Beste utgangspunktet? Bilen er org 320 fra 1987.. Preface.. Blir bare litt deppa nå. Siden planen var og bygge min helt egen e30 med m5 motor PÅ hviteskilt.. Så egentlig, så ligger de delene til nærmere 100k i garasjen og venter på en m20b25..
Kristov Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Så det dere sitter og sier er at jeg ikke får godkjent min bil med 3,6/3,8l? Jeg skal ha noe som går godt i e30'n min, en m20b25 går bra. Men ikke GODT. Og godkjenner de liksom ikke K Sport bremsene? Det følger med Tuv papirer på det.. Det vi sier er at dette blir vanskelig. Det beste utgangspunktet er 320i/325i før 1988. Beste utgangspunktet? Bilen er org 320 fra 1987.. Preface.. Blir bare litt deppa nå. Siden planen var og bygge min helt egen e30 med m5 motor PÅ hviteskilt.. Så egentlig, så ligger de delene til nærmere 100k i garasjen og venter på en m20b25.. Det er pga akselvekter og egenvekt som ikke lenger kan oppjusteres. Egentlig er vel en 325i best men vektforskjellen til 320i er vel kanskje ikke så stor.
Ole@Automote Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Ring til BT og spørr selv så får du svara du er ute etter. Til tider er de litt svevende men du får bare hale å dra spørsmåla ut av dem Er mye synsing om emnet.
Spiritus Sancti Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Ok, jeg har skrive en hælvetes detaljert søknad.. Så får håpe på positivt svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå