plugg69 Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 dieseln min spinner bra rundt acr den.. riktignok med 17 tommere bak..
Hans Thomas Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Skrevet Juli 24, 2008 Har du ei stram drivlinje og et stivt chassi er det utrolig hvor lite som skal til av hk. Men noen lange feite "drifter" blir det ikke med 150hk. Kaste ut all overflødig vekt er også en god ide. Nei, det gjør det jo klart ikke, men du skjønner hva jeg mener Men det er kun foringer og slikt som slites ekstra eller? Går det hardt utover fjærene? eller hjulopphenget? Altså ekstremt, slik at det er særdeles lite lurt å gjøre det i det hele tatt? Det er 2 helt standard E36 modeller.. Eneste forskjellen er forsåvidt senkesett..
Hans Thomas Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Redd for å ta knekken på bilen din? Hehe ja Akkurat hatt en dyr opplevelse med min 316, og orker ikke det samme med min 320 hehe..
ehrnst Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 difforing, bakstillingsforing, stikkaksler, clutch, mellomakselforing osv.
Hyggmaister Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Ikke gjør slikt når den er kald da, om du er glad i bilen din Bare tips
MGR Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 altså et minimum er jo 150hk, og han som sier at 250hk er et must er litt på bærtur, da de fjerter rundt i 150hk og oppover nedi japan, og har langt ifra noe problemer med det, da flere av de er med i d1;) men er med ae86 da riktignok, lett bil, men ikke umulig med e36 heller;) men fjern mest mulig vekt du, og kjøpe poly foringer viss du først ska bytte de..
zuir4m Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 altså.. Har du 2x 12ere i kasse baki ++.. så blir det 10 ganger vanskeligere også;P håper du ikke har noe sånn, hvertfal ikke i din 316:P
Ola. Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 altså et minimum er jo 150hk, og han som sier at 250hk er et must er litt på bærtur, da de fjerter rundt i 150hk og oppover nedi japan, og har langt ifra noe problemer med det, da flere av de er med i d1;)men er med ae86 da riktignok, lett bil, men ikke umulig med e36 heller;) men fjern mest mulig vekt du, og kjøpe poly foringer viss du først ska bytte de.. Jeg har prøvd... Har du? E36 er et anker, i forhold til en AE86.. Skiller fort 3-400kg... Skill mellom litt sladding å _drifting_ nå.. Skal du DRIFTE så trenger du litt overmotorisert bil, for å kontrollere retning og beholde røyk! Ang slitasje, det går litt hardt utover foringer i bakstilling, drivakslene, mellomlageret, og clutch.. Mindre motor, større slitasje... (man må sparke løs mye hardere osv)
Bimmerlars Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Det er dårlig diff på E36 316-320. Jeg er på min tredje. Går helt fint å spole og sladde av gårde på 2. gir på våt asfalt med en 320, men mye sparking på clutchen sliter på diffen. Husk å stram opp drivverket ved rivstarting og burning, det tror jeg hjelper en hel del. Foringer i bakstillingen slites også, men det må jo byttes før eller siden uansett og da monterer du poly. E36 er også kjent for sub-frame disaster på lik linje med E46. Da revner bakstillinga fra gulvet. Det er først og fremst et fenomen på litt mer motorsterke biler, men mye bråslepping kan jo gjøre at dette skjer. Forsterkningsplater fra E36 M3 3,2 kan sveises inn om det skulle skje. Til syvende og sist ville jeg ikke vært så bekymra egentlig. Bare bruk hue og tenk litt over hva som skjer mekanisk når du gjør tingene du gjør. Turtallsperra og skli foten nedover og av clutchpedalen river godt i drivverket, det sier seg selv. Gjør du det med litt andakt og følelse bør du ikke ha de største bekymringene.
336mik Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Sladding burde gå greit,men drifting med masse blårøyk må man vel sikte litt lenger etter. Har man ikke krefter til å sladde,så bruk fart.
Gjest Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 .. Skal en sladde i kryss i sentrum, så holder det vel til en viss grad.. hallo? Dersom det er stilen din, trur jeg du skal holde deg til nevnte 34hk som nevnt tidligere i tråden. Trur du vil ha godt av en titt på denne filmen.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=94056
oddis Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 .. Skal en sladde i kryss i sentrum, så holder det vel til en viss grad.. hallo? Dersom det er stilen din, trur jeg du skal holde deg til nevnte 34hk som nevnt tidligere i tråden. Trur du vil ha godt av en titt på denne filmen.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=94056 For det første; HVORDAN i alle dager klarer du å konkludere med det? Jeg har lest hele innlegget du delvis har sitert og kan ikke begripe hvor det eventuelt måtte stå at han insinuerer det!? Det er jo forøvrig helt rett som han sier, skal man sladde i et kryss i sentrum trenger man pokker ikke mer. En donut får man til selv med 34hk og godvilje. En ting er sikkert, du vet ikke mye om Ola. Hadde du sett diverse filmer og vist hvilke biler han har hatt/bygd hadde du **** ****. Hva pokker har den filmen du linker til med denne tråden å gjøre? Makan til oppførsel Komme her og skjelle ut en respektert forumdeltaker 3 måneder på overtid! Ville seriøst vurdert framgangsmåten Mr.iskald
Kobar Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 etter jeg fikk en kasse med 3¤10" på rett over 50kg i min e36 318is med sperrediff, har den blitt sinnsykt mye vanskligere å leke med, spinner ofte kun på ett hjul, og klarer ikke dra ut 2-giret... men hjelper nok på når jeg får av 18", og noen smale små vinterhjul
Wendel Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Veldig mye kommer ann på innsatsen også Inget kalas utan ras!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå