vetu03 Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Rå lyd... Er det bare bolt on? eller må det til med sveising? For på orginal eksosen går det jo litt opp forann mot manifolden og det gjør det vel ikke på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Åssen diff olje fylte du? Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 Rå lyd... Er det bare bolt on? eller må det til med sveising? For på orginal eksosen går det jo litt opp forann mot manifolden og det gjør det vel ikke på denne? Det er bolt-on med flenser,så er bare å skru sammen Men i mitt tilfelle må det tilpasses da dette er til E36 M3 coupe, så er for langt til Compacten.Samitidig så hadde Scorpionen 63mm rør, mens Supersprint hadde 60mm. At det går opp mot manifolden er nok avhengig av motoren du har Spiritus Sancti Diff olja er Castrol SAF-XJ for sperrediff kjøpt hoss GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 Her er noen bilder av org. M3 eksos og den nye. Tipper det nye eksosanlegget veier ca 1/3 av det originale Her kan det sees at bakpotte "boksen" er lengere som gjør at den er skummelt nærme drivakselmansjetten Skiftet plugger i dag, her er coilene tatt ut Og M-maskina Lakkerte også bremsecaliperne foran i dag, samt skiftet innerskjerm og monterte kjølekanaler til bremsene Ble "litt" penere med lakkerte calipere Og et bilda av vogna tatt forleden dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 fy faen for en bil... må bare si det igjen... helt fatastisk rå altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 rå ja! Begynner faktisk å like felgene også jeg! Finner ikke diff olja på sida til gs jeg.. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 Meget pen bil.. tror calipperne kunne blitt pene i samme farge som bilen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 4, 2008 Forfatter Share Skrevet August 4, 2008 Takker Fikk målt støynivået på eksosen i dag, har 85dB på tomgang og 103dB ved 4200 o/min. Og er vel som regel 100 dB som er maksgrensa ved banekjøring Så må gjøre et eller annet med eksosen, så enten erstatningskatten eller bakpotta skal skiftes ut til annen variant. Disse 2 til sammen ble litt vel LOUD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Våler har 90dB på vanlige kjøredager. Men det måles med en måler langs banen, ikke 1 meter bak og 45° opp eller hva som er vanlig. Uansett knuser du nok den. Gatebil har vel en av de få tildelte "race-weekendene" Våler er tildelt hvert år, så der får du sikkert kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Du har da høyere støynivå på tomgang enn jeg har på 4500rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 5, 2008 Forfatter Share Skrevet August 5, 2008 Du har da høyere støynivå på tomgang enn jeg har på 4500rpm. Ble nok litt vel tøff kombinasjon med den rustfrie erstatningskatten og den rustfrie Scorpionpotta som i utgangspunktet lager en god del lyd. Så har derfor bestemt meg for å selge Supersprint erstattningskatten. Selv om jeg egentlig ikke har lyst til å selge den http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87491 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 5, 2008 Share Skrevet August 5, 2008 Kjipt at det ble så mye lyd, men er jo heller ikke noe behagelig med for mye heller da . Få ut noen bilder med eksos montert da . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 5, 2008 Forfatter Share Skrevet August 5, 2008 Kjipt at det ble så mye lyd, men er jo heller ikke noe behagelig med for mye heller da .Få ut noen bilder med eksos montert da . Lyden er helt rå den, men feilen var vel at jeg kjøpte meg først en bakpotte som skulle lage en god del mer lyd enn normalt, så da ble denne erstatningskatten uten dempere litt for røff for min smak. Her er et litt dårlig bilde, som du ser så henger potta ca. 10 cm for lavt pga drivakselen. Dette skal selvfølgelig justeres inn/opp, men ville ikke begynne å bøye noe av eksosen før jeg hadde fått kjørt og hørt litt på lyden Mulig lyden er helt ok sammen med en original bakpotte, men det har jeg ikke og festene på Scorpion bakpotta passer faktisk ganske bra på Compacten på tross av at den er til Coupe.Så derfor beholder jeg den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Jeg er ikke helt fan for compact med denne var skikkelig manndig med m-maskin og allt! Nice..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet August 17, 2008 Forfatter Share Skrevet August 17, 2008 Da ble det ny toppdekselpakning på lørdag ettersom det kom olje inn til pluggene, noe som ikke ga spesielt god tomgang Pakningen av gummi var stiv som kjeks, så blir nok bra nå Her er noen bilder fra demont,ble kun 28 skruere/muttere å demontere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå